به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، “علی محرمی” گفت: در راستای شعار سال تعیین شده توسط رهبر معظم انقلاب مبنی بر “اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل” و  توجه به جایگاه خاص و ویژه روستائیان و عشایر در سطح کشور و همچنین در جهت گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی که نبض توسعه اقتصادی کشور را در دست دارد، جشنواره سراسری فیلم کوتاه “کلیبر” در سه بخش مسابقه، جنبی و مهمان برگزار می­ شود.

وی موضوعات جشنواره را شامل فرهنگ،سنن و آداب و رسوم بومی روستائیان و عشایر منطقه کلیبر و فرهنگ،سنن و آداب و رسوم بومی روستائیان و عشایر سایر نقاط کشور  عنوان کرد.

محرمی تصریح کرد: :ترویج و تبیین جایگاه ویژه­ ی عشایر و روستائیان منطقه در تصمیم­گیری­ های خرد و کلان، تبیین و ترویج فرهنگ، سنن و آداب و رسوم بومی روستائیان و عشایر منطقه، نقش روستائیان و عشایر منطقه در تبیین و ترویجِ ارزش های اسلامی و اخلاقی، نقش روستائیان و عشایر منطقه در دفاع مقدس، نقش آئین­ ها و رسوم بومی روستائی و عشایر منطقه در زندگی امروزه آنها، تبیین نقش و جایگاه روستائیان و عشایر منطقه در تولید سرانه استان، تبیین نقش و جایگاه روستائیان و عشایر  منطقه در جذب گردشگر و تبیین نقش اقتصاد مقاومتی در توسعه روستایی و عشایر کشور از جمله اهداف برگزار این جشنواره محسوب می شود.

وی گفت: بخش مسابقه این جشنواره مربوط به فیلم­ های کوتاه تولید شده در موضوعات یاد شده می باشد و تمام فیلم­ های داستانی با حداکثر ٣٠ دقیقه زمان و فیلم ­های مستند با حداکثر ۴٠ دقیقه زمان و فیلم­ های انیمیشن با حداکثر ١۵ دقیقه زمان و فیلم های نماهنگ حداکثر ٧ دقیقه ، که در سال ١٣٩٠ و بعد از آن تولید شده اند، می­ توانند در این بخش شرکت کنند.

محرمی افزود: بخش جنبی جشنواره شامل آثاری است که از لحاظ محتوا و یا ساختار قابل تامل هستند، اما در بخش مسابقه پذیرفته نشده ­اند، که در صورت علاقمندی صاحب اثر و با نظر و تائید هیات برگزاری جشنواره، در این بخش به نمایش در می­ آیند.

وی گفت: در بخش مهمان جشنواره نیز از برخی فیلم­ های بلند سینمایی و فیلم های کوتاه از دیگر استان­ های کشور که در موضوع جشنواره تولید شده ­اند، به صلاحدید هیات اجرائی جشنواره، جهت شرکت در جشنواره دعوت می­ شود.

محرمی آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره را پانزدهم مردادماه جاری عنوان کرد.