به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، صابر تقویمی در جلسه شورای مسکن شهرستان هریس، از عدم توجه مسئولین وقت در انتخاب زمین مناسب، فرهنگ آپارتمان نشینی و هزینه های انتقال خدمات به مسکن مهر احداث شده در سطح شهرستان انتقاد کرد و خواستار حل نهایی مسکن های مهر شهرستان هریس شد.

وی گفت: پیرو توافق حاصله بین فرمانداری و مدیرعامل بانک مسکن استان مقرر شده است به منظور تعیین تکلیف و تسریع در واگذاری مجتمع ۷۲ واحدی مسکن مهر شهر هریس که در سال ۸۹-۹۰ احداث شده است، این مجتمع به دو مجموعه ۲۴ و ۴۸ واحدی تفکیک و در مرحله اول مجموعه ۲۴ واحدی به متقاضیان واجد شرایط تحویل گردد.

تقویمی در خصوص تفکیک مجتمع ۷۲ واحدی شهر هریس و موضوع مشکل معابر مجتمع پس از تفکیک جهت تحویل سند به متقاضیان، خواستار تشکیل جلسه ای با حضور ادارات راه وشهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، ثبت اسناد و نماینده فرمانداری شد تا بعد از تحویل مسکن به متقاضیان در موقع تحویل سند مالکیت ثبتی اهالی مسکن مهر با مشکل سند مواجه نشوند.

وی در باره ۵۱ واحد احداث شده توسط بنیاد مسکن در زلزله سال ۹۱ در چخماق بلاغ علیا از توابع بخش خواجه، بنیاد مسکن را مکلف کرد با تعیین مهلت ۱۵ روزه واحدها را به متقاضیان تحویل دهند و در صورت عدم مراجعه متقاضیان اولیه اقدامات لازم را جهت تحویل واحدهای مذکور به متقاضیان جدید بعمل آورد.