به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدحسن چمیده فر در آیین رونمایی از کتاب ‘شهاب اهر’ و تجلیل از خبرنگاران در سالن میرزا جعفر قراجه داغی شهر اهر، با انتقاد از بی توجهی برخی دستگاه ها و نهادها به مسائل فرهنگی در جامعه، گفت: متاسفانه هم اکنون ٨۵ درصد از بودجه فرهنگی کشور در مسائل غیرفرهنگی صرف می شود و با وجود اینکه بخش کوچکی از اعتبارات فرهنگی به فرهنگ و ارشاد اسلامی تخصیص می یابد، لیکن این دستگاه باید پاسخگوی تمام مسائل فرهنگی باشد.

وی با اشاره به رسالت خبرنگاری به عنوان کاری فرهنگی در جامعه، ادامه داد: کار رسانه ای، فعالیتی مضاعف و ایثارگرانه در عرصه فرهنگی است.

چمیده فر اضافه کرد: رسانه و خبرنگاران چشم بیدار و زبان گویای جامعه ای هستند که در مسیر توسعه و رشد در حال حرکت است.

وی با تاکید بر لزوم مخاطب شناسی در رسانه ها و مطبوعات، گفت: با توجه به وجود رقیبی قدرتمند و سرسخت چون فضای مجازی، مطبوعات و رسانه ها باید با مخاطب شناسی و شناسایی ذائقه مردم به رقابت برای جلب نظر مردم بپردازند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در شهرستان اهر ۵ پایگاه خبری و اطلاع رسانی مجوزدار فعالیت می کنند، افزود: این پایگاه های خبری و اطلاع رسانی تنها در چهارچوب قوانین وزارت ارشاد فعالیت می کنند.

مهدی زارعی همچنین از فعالیت تعداد ٢٧نفر عکاس و خبرنگار نشریات و خبرگزاری های رسمی در اهر خبر داد.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی باید با در نظر گرفتن منافع جامعه صورت بگیرد، اظهار کرد: خبرنگاران با نقد منصفانه باعث پیشرفت شهرستان شوند.

در ادامه این برنامه کتاب «شهاب اهر / نامه سرگشاده مردم ارسباران» به قلم جعفر خضوعی در ٢٨٨ صفحه با شمارگان یکهزار نسخه و در قطع وزیری رونمائی شد.