اخبار شهرستان » اخبار منطقه ارسباران » اخبار ویژه » اقتصادی
کد خبر : 7704
یکشنبه - 22 مرداد 1396 - 17:21

۳۵ کیلومتر از بزرگراه اهر – تبریز تا پایان شهریور امسال زیر بار ترافیک می رود

فرماندار شهرستان هریس با اشاره به اینکه ۳۱ کیلومتر از بزرگراه ۹۵ کیلومتری اهر – تبریز بهره برداری شده است، گفت: تا پایان شهریور امسال ۳۵ کیلومتر دیگر از این بزرگراه تکمیل می شود.

۳۵ کیلومتر از بزرگراه اهر – تبریز تا پایان شهریور امسال زیر بار ترافیک می رود

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، صابر تقویمی روز یکشنبه در جریان بازدید از روند اجرای این طرح از شروع عملیات آسفالت ریزی ۹ کیلومتر از قطعه ۳ این بزرگراه از طرف خواجه به تبریز با هزینه ای افزون بر ۱۰ میلیارد ریال خبر داد و خاطرنشان کرد: ۶۸ کیلومتر از این بزرگراه در حوزه شهرستان هریس و مابقی آن در حوزه شهرستان های تبریز و اهر است،

وی اعتبار امسال بزرگراه تبریز – اهر را ۱۰۰ میلیارد ریال اعلام و تاکید کرد: اجرای این طرح به موجب کاهش ترافیک و تصادف در محورهای سه راهی خواجه و هریس همچنین اهر به سمت کلیبر و مشگین شهر می شود.

فرماندار هریس با بیان اینکه چهار پیمانکار به صورت شبانه روزی در بزرگراه اهر – تبریز فعالیت می کنند، اضافه کرد: استفاده از بزرگراه ایمن و چهاربانده حق مردم شهرستان هریس و منطقه ارسباران است و فرمانداری هریس برای شناسایی و رفع مشکلات پیمانکاران و نظارت بر عملیات احداثی بزرگراه در کنار پیمانکاران هست تا اجازه ندهیم مشکلی کوچک در روند احداث و اتمام بزرگراه خللی ایجاد کند.

تقویمی با تأکید بر اینکه بزرگراه اهر – هریس – تبریز علاوه بر اینکه امنیت و ایمنی مسافران را تأمین می کند بلکه توسعه و پیشرفت منطقه هریس و ارسباران را نیز در پی خواهد داشت، اظهارکرد: در مناطق دارای جاده ایمنی که سلامت ترانزیت و مسافران را به همراه داشته باشد سرمایه‌گذاری‌های بسیار انجام می شود.

وی یادآوری کرد: با بهره برداری از بزرگراه اهر – تبریز هم‌ زمان مسافرت در این مسیر کاهش یافته و هم موجب رونق و توسعه گردشگری، صنعت و سرمایه گذاری می شود.

فرماندار هریس در پایان با اشاره به اینکه تنها طرح راهسازی اقتصاد مقاومتی استان بزرگراه تبریز – هریس – اهر است، گفت: این بزرگراه راه مواصلاتی ۶ شهرستان و ۱۵ شهر منطقه ارسباران و همچنین راه ارتباطی به استان اردبیل ازطریق مشکین شهر است.

 

منبع: ایرنا