اخبار استان آذربایجان شرقی » اقتصادی
کد خبر : 79158
یکشنبه - 14 آبان 1402 - 13:44
سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان:

ابلاغ بیش از ۱۰۴ هزار میلیارد ریال از مصوبات سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی

سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: مجموع اعتبار مصوبات ابلاغ شده سفر رئیس جمهور به استان تا مهر ۱۴۰۲ به ۱۰۴ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال رسید.

ابلاغ بیش از ۱۰۴ هزار میلیارد ریال از مصوبات سفر رئیس جمهور به آذربایجان شرقی

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، کریم عابدینی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اعلام کرد: از مجموع ۱۰۴ هزار و ۵۵۰ میلیارد ریالی که ابلاغ شده است، ۲۴ هزار میلیارد ریال معادل ۲۰درصد سهم برنامه و بودجه کشور، چهار هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال معادل پنج درصد سهم سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال معادل ۱۰ درصد سهم دستگاه های اجرایی، چهار درصد مربوط به وزارت نفت و ۱۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال معادل ۱۱ درصد مربوط به مس سونگون و ۵۲ درصد باقی مانده مربوط به مسئولیت اجتماعی صنایع استان، ماده ۵۶ قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، تسهیلات و مولدسازی است.

وی خاطرنشان کرد: در این سفر ۱۸۸ مصوبه به ارزش ۲۲۶ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال نهایی شد که ۵۴ درصد مصوبات معادل ۱۲۲ هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال سهم منابع عمومی، ۹۱ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال معادل ۴۰درصد مربوط به سازمان برنامه و بودجه کشور و ۲۱ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال معادل ۹درصد سهم استان بود.

وی ادامه داد: همچنین سه هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال معادل یک درصد از مصوبات دور اول سفر، سهم نهادهای حمایتی و وزارت نفت، ۲۲ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال معادل ۱۰درصد مربوط به مس سونگون، ۵۵ هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال معادل ۲۵درصد مربوط به سهم دستگاه های اجرایی و ۲۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال معادل ۱۰درصد مربوط به تسهیلات و مشارکت است.

عابدینی اضافه کرد: در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۹۶ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات مصوب سفر اول رئیس جمهور تخصیص یافت که تا پایان شهریور ۱۴۰۲ بیش از ۹۳ درصد آن توسط دستگاه های مربوطه جذب و هزینه شده است.

منبع: ایرنا