به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد محمدپور در آیین اختتامیه یازدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر های کوتاه ارسباران (قره داغ) با اشاره به اینکه از حضور در بین اهری ها و هنرمندان افتخار می کنم، اظهار داشت: شهرستان اهر شهرستانی با پیشینه تاریخی و فرهنگی غنی است و با توجه به استقبال هنرمندان از این جشنواره و نکات مثبت فرهنگ که دارد، سعی میکنیم در سال های آینده به صورت بین المللی برگزار کنیم.

وی با ذکر این که جشنواره سراسری تئاتر های کوتاه ارسباران (قره داغ) یکی از رویدادهای مهم فرهنگی و هنری استان و کشور است، تصریح کرد: این جشنواره با استقبال بی نظیر هنرمندان قدم در مسیر تعالی گذاشته است و خلاقانه ترین اقدامات هنری هنرمندان که در جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران به کار گرفته شده تئاتر کوتاه است که در کمترین زمان پیام خود را به مخاطب می رساند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با تاکید بر این‌که یکی از سیاست های فرهنگ و ارشاد اسلامی استان واگذاری امور به مردم است، بیان کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی با تصدی گری مخالف بوده و یکی از سیاست هایی که آن را دنبال می‌کنیم واگذاری امور به مردم و هنرمندان و انجمن ها و موسسات فرهنگی و هنری است.

وی تاکید کرد: ما با تمرگزگرایی با این تعبیر که ایران فقط تهران نیست و آذربایجان شرقی فقط تبریز نیست مخالفیم و بایستی به مناطق دیگر علی الخصوص ارسباران و شهرستان ها اجازه دهیم تا از ظرفیت ها استفاده کنند.

محمد محمدپور در پایان با اشاره به اینکه جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر ارسباران باید در تقویم فرهنگی کشور ثبت شود، خاطرنشان کرد: اگر حمایت ها به صورت مستمر از جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران ادامه داشته باشد، یقینا در آینده ای نزدیک به جایگاه اصلی خود دست می یابد.