به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت الاسلام و المسلمین جواد حاجی زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان اهر، مساجد را مرکز معنوی، عبادی، علمی، سیاسی، اخلاقی و حکومتی عنوان کرد و گفت:  از اولین کارهایی که پیامبر اسلام وقتی از مکه مکرمه به مدینه منوره هجرت فرمودند، انجام دادند بنای مسجد یعنی مقر حکومتی بود که این حاکی از اهمیت مسجد می باشد.

وی افزود: به تعبیر حضرت امام خمینی (ره)، مسجد سنگر است و همان طور که انسان در سنگر مقابل دشمن موضع می‌گیرد و جهاد می نماید، مساجد نیز جای جهاد هستند.

حاجی زاده خاطر نشان کرد: باید به مساجد به دیده سنگر نگاه بکنیم و این سنگرها را پر نماییم که با پر بودن این سنگرها دشمن هراسان گشته و به لرزه می افتد.

امام جمعه اهر در ادامه گفت: انسان باید وقتی به مسجد وارد می‌شود، زینت اخذ نماید، یعنی خود را تطهیر نموده و معطر کند و به وجهی زیبا به لباس و کفش و بدن خود رسیدگی کرده و در پیشگاه خداوند متعال حاضر شود.

وی با اشاره به نقش ائمه جمعه و جماعات در مساجد اشاره کرد و گفت: نقش ائمه جمعه و جماعات در آبادانی مساجد بسیار مهم است که اگر امام جمعه و یا امام جماعت فردی آراسته و دارای نظم و انضباط و به فضیلت جمعه و جماعات توجه داشته و مردمی باشد و ارتباط خود را با جوانان حفظ نماید، در جذب مردم در رابطه با مساجد نقش مهمی خواهد داشت.

حجت الاسلام حاجی زاده در ادامه با اعلام اینکه باید نقش و اهمیت پایگاه های مقاومت در مساجد نادیده گرفته نشود، افزود: وقتی صحبت از مسجد اسلامی و انقلابی می نماییم و باید بدانیم که انقلاب از همین مساجد شروع شده و دفاع مقدس در همین مساجد اداره شده است.

امام جمعه شهرستان اهر گفت: اداره مساجد با مردم است، اما دولت نیز باید کمک نماید و سهمیه خاصی برای مساجد در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه مسئله ازدواج سنت پیامبر بوده و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: امروز دشمنان اسلام تبلیغاتی را برای جلوگیری از ازدواج جوانان آغاز کرده اند و با توجه به اینکه ازدواج باعث می شود، جلو فساد گرفته شود، به نوعی می‌خواهند با تبلیغ جوانان ما را از ازدواج منصرف و نسبت به آن بی میل نمایند تا فساد در جامعه گسترش یابد.

حاجی زاده در خصوص مسئله ازدواج آسان گفت: تشریفاتی که امروزه در مورد ازدواج درست شده است، مغایر با خواسته ها و اصول اسلامی است.

امام‌جمعه شهرستان اهر همچنین در ادامه ضمن گرامیداشت اول شهریور، روز بزرگداشت شیخ الرئیس ابوعلی سینا و تبریک و تهنیت روز پزشک بیان نمود: از اطبای عزیزی که دلسوزانه در شهرستان و دیگپر نقاط کشور تلاش می نمایند، تقدیر و تشکر می نماییم.

وی در پایان به دوم شهریور، آغاز هفته دولت نیز اشاره نموده و گفت: یاد شهیدان والامقام شهید رجایی و شهید باهنر را گرامی داشته و یادآوری می نمایم که این هفته فرصتی است برای دولتمردان که فعالیت های خود را برای مردم بیان نمایند و از شهید رجایی و شهید باهنر الگوبرداری کنند.