اخبار استان آذربایجان شرقی » حوادث
کد خبر : 79800
سه شنبه - 7 آذر 1402 - 14:42
مدیر عامل شرکت گاز استان:

فوت ۲۲ نفر بر اثر حوادث گاز در آذربایجان شرقی

مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت: در هشت ماهه نخست امسال ۲۲ نفر بر اثر حوادث گاز در استان فوت شدند که نسبت به سال‌های قبل سیر صعودی داشت.

فوت ۲۲ نفر بر اثر حوادث گاز در آذربایجان شرقی

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، نادر کمالی اظهار کرد: در هشت ماهه نخست امسال ۱۰۸ حادثه شامل ۱۰۰ مورد انفجار و هشت مورد گازگرفتگی در استان آذربایجان شرقی روی داد که در نتیجه آنها ۱۰ نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن و ۱۲ نفر نیز در اثر انفجار ناشی از نشت گاز جان خود را از دست دادند.

وی ادامه داد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال‌های ۱۴۰۰ با ۱۱ فوتی و ۱۴۰۱ با ۱۵ فوتی صعودی بود و به ۲۲ فوتی افزایش یافت.

کمالی افزود: در هشت ماهه سال ۱۴۰۰ در مجموع ۱۰۴ حادثه شامل ۱۰۱ مورد انفجار با چهار فوتی و سه مورد مسمومیت با هفت فوتی و در مدت مشابه سال ۱۴۰۱ ۹۰ مورد انفجار با هفت فوتی و هفت مسمومیت با هشت فوتی ثبت شد.

وی اعلام کرد: بیشترین فوتی‌ها و حوادث در تبریز در مناطق مارالان، باغمیشه، رسالت، لاله و عباسی روی داد و نیاز است برای این مناطق طی امسال برنامه‌های فرهنگی و بازدارنده طراحی و ارائه شود.

کمالی مهمترین علت بروز حوادث گاز را مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن اعلام کرد و گفت: مسدود بودن دودکش و تامین نشدن هوا برای سوختن کامل گاز از علل اصلی بروز این حوادث به شمار می‌رود و نیاز است مشترکان هر سال قبل از شروع فصل سرما کنترل‌های لازم را با دقت انجام دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان