اخبار استان آذربایجان شرقی » اخبار ویژه » اقتصادی » موضوعات ویژه
کد خبر : 8032
چهارشنبه - 1 شهریور 1396 - 17:48
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی:

بهره برداری از ۱۵۸۰ پروژه عمرانی با اعتبار ۸۸۰ میلیارد تومان در استان همزمان با هفته دولت

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از افتتاح و بهره برداری بیش از یک هزار و ۵۸۰ پروژه در هفته دولت سال جاری در استان خبر داد.

بهره برداری از ۱۵۸۰ پروژه عمرانی با اعتبار ۸۸۰ میلیارد تومان در استان همزمان با هفته دولت

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدصادق پورمهدی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به آغاز هفته دولت، افزود: برای بهره برداری از این پروژه ها در حدود ۸۸۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه توسعه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته یکی از مهم ترین اولویت های دولت است، افزود: در راستای تحقق این امر، ۵۵ درصد از مجموع پروژه های قابل افتتاح استان در هفته دولت، در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته مورد بهره برداری قرار می گیرد.

به گفته پورمهدی، بیشتر این پروژه ها مربوط به طرح های گازرسانی به روستاها، طرح های هادی روستایی، بهسازی مساکن روستایی و افتتاح مراکز درمانی و بهداشتی و … است.

معاون استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: بخش عمده ای از اعتبارات این پروژه ها، به صورت مستقیم و یا به صورت غیر مستقیم توسط دولت تامین شده است.

وی تصریح کرد: از مجموع تعداد پروژه های فوق، ۷۲۷ مورد مربوط به حوزه شهری و ۸۵۶ مورد نیز مربوط به حوزه روستایی است که به ترتیب ۶۳۸ و ۲۴۲ میلیارد تومان در این راستا هزینه شده است.

معاون استاندار، تعداد طرح ها و یا پروژه های ملی قابل افتتاح استان در هفته دولت را ۲۲۵ مورد اعلام کرد و گفت: در این بخش، اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان هزینه شده و براییک هزار و ۳۵۸ پروژه استانی نیز ۶۶۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.