به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدصادق پورمهدی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به آغاز هفته دولت، افزود: برای بهره برداری از این پروژه ها در حدود ۸۸۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه توسعه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته یکی از مهم ترین اولویت های دولت است، افزود: در راستای تحقق این امر، ۵۵ درصد از مجموع پروژه های قابل افتتاح استان در هفته دولت، در مناطق روستایی و کمتر توسعه یافته مورد بهره برداری قرار می گیرد.

به گفته پورمهدی، بیشتر این پروژه ها مربوط به طرح های گازرسانی به روستاها، طرح های هادی روستایی، بهسازی مساکن روستایی و افتتاح مراکز درمانی و بهداشتی و … است.

معاون استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: بخش عمده ای از اعتبارات این پروژه ها، به صورت مستقیم و یا به صورت غیر مستقیم توسط دولت تامین شده است.

وی تصریح کرد: از مجموع تعداد پروژه های فوق، ۷۲۷ مورد مربوط به حوزه شهری و ۸۵۶ مورد نیز مربوط به حوزه روستایی است که به ترتیب ۶۳۸ و ۲۴۲ میلیارد تومان در این راستا هزینه شده است.

معاون استاندار، تعداد طرح ها و یا پروژه های ملی قابل افتتاح استان در هفته دولت را ۲۲۵ مورد اعلام کرد و گفت: در این بخش، اعتباری بالغ بر ۲۲۰ میلیارد تومان هزینه شده و براییک هزار و ۳۵۸ پروژه استانی نیز ۶۶۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.