اجتماعی » اخبار استان آذربایجان شرقی
کد خبر : 81260
چهارشنبه - 27 دی 1402 - 17:32
معاون مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان:

۵۰ روستای آذربایجان شرقی در محاصره برف

معاون مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌ شرقی گفت: کولاک شب گذشته و بامداد امروز، موجب بسته شدن راه ارتباطی ۵۰ روستای استان شد.

۵۰ روستای آذربایجان شرقی در محاصره برف

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، غلامرضا رسول زاده با بیان اینکه راهداران در حال بازگشایی مسیر این روستا‌ها هستند، گفت: این روستا‌ها در مسیر‌های اهر – ورزقان، اهر – کلیبر، اهر – مشکین شهر و خواجه – ورزقان قرار دارند و راهداران روز گذشته ۷۴۰ مورد اقدام به بازگشایی راه‌های ارتباطی روستا‌های استان در مسیر‌های مختلف کردند، ولی کولاک دوباره راه ارتباطی تعدادی از این روستا‌ها را بست.

وی اظهار کرد: هم اکنون تمامی راه‌های شریانی و اصلی استان باز است و تردد در آن‌ها جریان دارد و با تلاش راهداران، راه ارتباطی روستا‌های بسته شده نیز تا اواخر امروز بازگشایی می‌شود.

معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ادامه داد: شب گذشته در مسیر اهر – کلیبر راهداران با امدادرسانی به چهار خودروی گرفتار در برف و کولاک ۱۵ سرنشین این خودرو‌ها را از مرگ نجات و در راهدارخانه سامبران اسکان دادند.

رسول زاده ادامه داد: همچنین راهداران مستقر در راه‌های حومه شهرستان‌های اهر و ورزقان، شب گذشته به ۱۲۰ خودرو گرفتار در برف و کولاک امدادرسانی کردند و با بازگشایی راه و هدایت آنها به مسیر‌های خود موجب شدند تا این خودرو‌ها به مقصد خود حرکت کنند.

وی یادآور شد: در عملیات زمستانی راهداران استان در شب گذشته و بامداد امروز بیش از ۶۰ هزار کیلومترباند برفروبی و نمک و شن پاشی شد.

رسول زاده از رانندگان و مسافران خواست به هنگام بارش برف و کولاک از سفر به مناطق کوهستانی و برفگیر استان خودداری و در صورت ضرورت سفر قبل از حرکت از طریق تلفن گویای ۱۴۱، اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir از آخرین وضعیت آب و هوایی جاده‌ها اطلاع کسب کنند.

مناطق مختلف آذربایجان شرقی در روز‌های اخیر شاهد بارش برف و کولاک بود، به گونه‌ای که ارتفاع برف در برخی از گردنه‌ها و ارتفاعات برف از یک متر و نیم بیشتر شد.

بنا به گزارش اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی بیشترین بارش در منطقه ارسباران به ویژه شهر‌های اهر، ورزقان، کلیبر و هوراند اتفاق افتاده است و تا اواسط هفته آینده سامانه بارشی وارد استان نخواهد شد و جوی پایدار حاکم می‌شود.

آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا است و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستا‌ها سکونت دارند.

این استان ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما