اجتماعی » اخبار استان آذربایجان شرقی
کد خبر : 81578
دوشنبه - 9 بهمن 1402 - 19:11
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

۹۵ درصد اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی رفع تداخل شد

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از رفع تداخل ۹۵ درصد اراضی کشاورزی استان خبر داد.

۹۵ درصد اراضی کشاورزی آذربایجان شرقی رفع تداخل شد

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، داداش نصیری با بیان اینکه رفع تداخلات اراضی یکی از سیاست‌های اصلی وزارت جهادکشاورزی و دولت است، اظهار کرد: این اقدامات به خاتمه یافتن بسیاری از پرونده‌های قضایی درحوزه زمین منجر می شود.

وی اضافه کرد: از سه هزار و ۹۰ روستای موجود در استان تعداد یک هزار و ۲۳۴ روستا دارای تداخل شناسایی شده اند و تا به حال تعداد یک هزار و ۳۷ روستا تعیین تکلیف شده و به ادارات ذیربط ابلاغ شده است.

نصیری گفت: رفع تداخل اراضی روستاهای باقیمانده را نیز تا پایان سال ۱۴۰۲ یا اواسط فروردین ۱۴۰۳ تمام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سالجاری چهار هزار و ۴۵۹ مورد تغییر کاربری غیرمجاز به میزان ۹۵ هکتار شناسایی شده است، افزود: در قالب تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها و با دستور دادستان تبریز و شهرستان ها، ۲ هزار و ۵۰ مورد قلع و قمع به مساحت ۹۰ هکتار انجام شده است.

نصیری به سند دار شدن اراضی کشاورزی در استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: اراضی کشاورزی باتوجه به تقاضا محور بودن، در فرایند مطلوبی قرار گرفته است و در آذربایجان شرقی برای ۴۵۶ هزار و ۶۴۶ هکتار سند صادر شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: در سال ۱۴۰۲، ۴۱۸ هکتار برای طرح های کشاورزی و ۱۰۱ هکتار برای طرح های غیرکشاورزی زمین واگذار شده است.

آذربایجان شرقی دارای یک میلیون و ۴۰۰ هزار هکتار اراضی زراعی و در حدود یکصد هزار هکتار باغ و قلمستان است.

سال گذشته بیش از پنج میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان تولید و ۳۲۰ میلیون دلار محصول به ۵۲ کشور اروپایی و آسیایی صادر شد.

منبع: ایرنا