اخبار شهرستان » اخبار ویژه
کد خبر : 81762
دوشنبه - 16 بهمن 1402 - 10:11
رئیس اداره ثبت اسناد و املاک اهر خبر داد:

صدور اسناد مالکیت ۱۴۵ واحد تولیدی به مناسبت دهه فجر در اهر / ۴۰ درصد اراضی کشاورزی اهر سنددار شد

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک اهر از صدور سند مالکیت برای ۱۴۵ واحد تولیدی هم‌زمان با ایام‌الله دهه فجر در این شهرستان خبر داد.

صدور اسناد مالکیت ۱۴۵ واحد تولیدی به مناسبت دهه فجر در اهر / ۴۰ درصد اراضی کشاورزی اهر سنددار شد

ابراهیم نوری در گفت‌و‌گو با خبر نگار اهر خبر (اهر نیوز) ضمن تبریک ایام الله دهه مبارکه فجر، اظهار داشت: در راستای حمایت از تولید و اشتغال پایدار با همت کارکنان اداره ثبت اسناد و املاک در روز دوازدهم بهمن سال جاری از صدور سند مالکیت به تعداد ۱۴۵ برگ در بخش تولید صادر شد.

وی با اشاره به عملکرد اداره ثبت اسناد شهرستان افزود: صدور ۱۰۱۲ برگ سند مالکیت در اجرای کاداستر، رسیدگی و صدور ۳۰۰۰ رای هیأت حل اختلاف، تثبیت و صدور سند مالکیت ۴۰ درصد اراضی کشاورزی و تشکیل پرونده برای ۱۱۱۲۹ قطعه اراضی کشاورزی از طریق شرکت مهندسین مشاور از جمله اقدامات اداره ثبت اسناد و املاک اهر از ابتدای سال جاری بوده است.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک اهر، صدور سند مالکیت به‌منظور هویت دارکردن اراضی کشاورزی، بهره‌مندی کشاورزان از تسهیلات مالی و بانکی، حمایت حقوقی و قضایی از بخش کشاورزی و ارتقاء ارزش و منزلت این بخش را از دیگر اقدامات اداره ثبت اسناد و املاک اهر عنوان کرد.

نوری بابیان این‌که اجرای قانون جامع حدنگاری کاداستر و سنددار کردن اراضی کشاورزی نیازمند همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی، علی الخصوص ادارات متولی و مرتبط با بخش کشاورزی است، گفت: در این راستا با همکاری دهیاری‌ها، شوراهای اسلامی و معتمدین روستاها، کارگاه جهادی در دهیاری‌ها مستقر و نسبت به جمع‌آوری و مستندسازی اراضی کشاورزی اقدام و پس از تهیه نقشه توسط شرکت مشاور پایه یک نقشه‌برداری، کلیه مستندات جهت ادامه عملیات به واحد ثبتی تحویل می‌گردد.

وی در پایان  از کلیه مالکین و کشاورزان عزیز، معتمدین، دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها درخواست کرد در این امر جهاد خدمت به قشر زحمت کشاورزی، سازمان ثبت اسناد و املاک را همراهی کنند.