به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، صابر تقویمی با حضور در ناحیه صنعتی شهر زرنق با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۲۶۵ نفر در این ناحیه صنعتی اشتغال دارند و با استقبال سرمایه گذاران و کارآفرینان گام های لازم برای توسعه این ناحیه تا ۳ برابر وسعت فعلی برداشته شده است، اعلام کرد: ۱۲ متقاضی جدید برای سرمایه گذاری در این ناحیه صنعتی اعلام آمادگی کرده اند.

وی افزود: با شروع مجدد فعالیت سامانه بهین یاب فرصت مناسبی برای اخذ تسهیلات به منظور تکمیل وتوسعه واحدهای صنعتی فراهم آمده است.

فرماندار هریس از نبود شبکه فاضلاب و مشکلات فیبر نوری و نامناسب بودن رویه آسفالت این ناحیه صنعتی ابراز تاسف کرد و پیگیری های لازم جهت حل این مشکلات توسط مدیر شهرکهای صنعتی شهرستان را ضروری دانست.

تقویمی، ادامه داد: کارگاه های فعال در این ناحیه صنعتی در زمینه تولید صنایع سلولزی، پتروشیمی، سازنده دستگاه های نانوایی، پشم ریسی، صنایع غذایی و بهداشتی فعالیت می کند.

وی با اشاره به علل توسعه نواحی مختلف با استفاده از توانمندی های نیروی انسانی هر ناحیه، استقرار صنایع و جذب سرمایه گذاری را از راهکارهای مهم اشتغالزایی در این شهرستان اعلام کرد و گفت: توسعه این ناحیه صنعتی در کنار ایجاد امکانات زیربنایی موجود در گرو انجام مطالعات امکان سنجی و مکان یابی است.

فرماندار هریس همچنین با اشاره به ویژگی های مهم این شهرستان در زمینه های کشاورزی و تولیدی، ایجاد شهرک صنفی در این شهرستان را خواستار شد.

نماینده مردم اهر و هریس نیز با بیان اینکه در دوران نمایندگی خدمتگذار صنعتگران خواهم بود، افزود: ‌اشتغال مهم ترین موضوع مراجعه مردمی بوده و تمام تلاش خود را برای اشتغال جوانان منطقه خواهم کرد.

بیت اله عبدالهی افزود: فعال کردن ظرفیت های معدنی و صنعتی هریس راهی است که می تواند در حل معضل اشتغال و توسعه اقتصادی این حوزه انتخابیه کمک رسان باشد.

وی ادامه داد: خوشبختانه زیرساخت های صنعتی خوبی توسط شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی در اهر و هریس به وجود آمده و از این لحاظ مشکلی وجود ندارد، ولی باید نسبت به حل مشکلات بیمه ای و بانکی واحدهای مستقر در آن ها اقدامات جدی به عمل آورد.

عبدالهی با اشاره به تمایل سرمایه گذاران برای ورود به ناحیه صنعتی زرنق، از رایزنی برای حل مشکل تغییر کاربری اراضی مورد نیاز برای توسعه این ناحیه صنعتی خبرداد.

فرماندار هریس و نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با حضور درناحیه صنعتی شهرزرنق با کارآفرینان و صاحبان صنایع مستقر در این ناحیه دیدارکردند.