اخبار استان آذربایجان شرقی » اقتصادی
کد خبر : 81966
سه شنبه - 24 بهمن 1402 - 21:10
سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اعلام کرد:

آذربایجان‌ شرقی رتبه دوم بهره‌ وری استان‌ های کشور در سال ۱۴۰۲

سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی اذعان کرد: استان از رتبه ۱۸ بهره‌وری در سال ۱۴۰۱ به رتبه دوم بهره‌وری کشور در سال ۱۴۰۲ صعود کرده است.

آذربایجان‌ شرقی رتبه دوم بهره‌ وری استان‌ های کشور در سال ۱۴۰۲

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، واحد سیفی در جلسه رونمایی از «برنامه راهبردی و عملیاتی توسعه متوازن آذربایجان شرقی» که با حضور استاندار در سازمان برگزار شد، اظهار کرد: تعداد کل کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان را ۱۰۳ هزار و ۶۵۱ نفر است که ۴۱ درصد کارکنان استان را زنان و ۵۹ درصد را مردان تشکیل می‌دهند.
وی افزود: مجموع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان پنج‌هزار و ۴۳۴ نفر است که از این تعداد نیز ۷۴ درصد مرد و ۲۶ درصد را زنان تشکیل می‌دهند.
وی تشریح کرد: از نظر میزان تحصیلات، ۶ درصد کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان دارای مدرک دکتری، ۲۴ درصد کارشناسی ارشد، ۴۵ درصد کارشناسی، ۶ درصد فوق دیپلم، ۱۲ درصد دیپلم و هفت‌درصد نیز زیر دیپلم هستند.
سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی ادامه داد: پیاده‌سازی نظام چرخه مدیریت بهره‌وری در دستگاه‌ها، توسعه دولت الکترونیک و مدیریت سامانه راهبری میز خدمت در دستگاه‌های اجرایی از جمله تکالیفی هستند که مورد توجه و پیگیری جدی مدیران سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قرار دارد که در این راستا ۲۷ هزار و ۵۷ مورد کد دوبعدی تولید و ۲۳ هزار و ۳۰۹ نظر ثبت شده است.
وی ابراز کرد: استان از رتبه ۱۸ بهره‌وری در سال ۱۴۰۱ به رتبه دوم بهره‌وری کشور در سال ۱۴۰۲ صعود کرده است.

منبع: ایسنا