اخبار استان آذربایجان شرقی » فناوری
کد خبر : 82012
پنجشنبه - 26 بهمن 1402 - 13:54

آغاز بهره‌ برداری از ۳۰ ایستگاه هوشمند باران‌ سنجی در آذربایجان‌ شرقی

بهره برداری از ۳۰ ایستگاه هوشمند باران‌سنجی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با استفاده از تجیهزات داخلی و با هزینه کرد ۲۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال آغاز شد.

آغاز بهره‌ برداری از ۳۰ ایستگاه هوشمند باران‌ سنجی در آذربایجان‌ شرقی

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی روز پنجشنبه در این مراسم گفت: استفاده از تجهیزات و نرم افزارهای پیشرفته هواشناسی موجب پردازش بهتر داده‌ها، پیش بینی دقیق وضعیت بارش‌ها و اطلاع رسانی به موقع به مردم و کشاورزان می‌شود.

«جبارعلی ذاکری»، افزود: سرمایه گذاری در این زمینه و هوشمندسازی ایستگاه‌های هواشناسی همچنین موجب افزایش کیفیت کار و آگاهی و شناخت بهتر از تغییرات آب و هوایی در سطح استان می‌شود.

وی اظهار کرد: در دور دوم سفر رئیس جمهور به این استان و در راستای عمل به مسوولیت‌های اجتماعی برخی صنایع و شرکت‌ها از جمله مس سونگون، اعتبارات خوبی برای تجهیز تعدادی از دستگاه‌های خدمات رسان استان از جمله هواشناسی، محیط زیست و زمین شناسی به امکانات و تجهیزات پیشرفته پیش بینی شده است.

ذاکری، با اشاره به بهره برداری از ۳۰ ایستگاه هوشمند باران‌سنجی در استان، اظهار کرد: از داده‌های این ایستگاه‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله حمل و نقل و کشاورزی استفاده می‌شود.

منبع: مهر