اخبار استان آذربایجان شرقی » عمومی
کد خبر : 82305
دوشنبه - 7 اسفند 1402 - 14:29
رییس اداره پیش بینی اداره کل هواشناسی استان:

فعالیت توده هوای سرد تا پنجشنبه در آذربایجان شرقی ادامه دارد

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: فعالیت توده هوای سرد سیبری در استان تا روز پنجشنبه این هفته ادامه می یابد.

فعالیت توده هوای سرد تا پنجشنبه در آذربایجان شرقی ادامه دارد

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد امیدفر در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: در این بازه زمانی شهرهای ورزقان و سراب نیز به ترتیب با دمای منفی ۱۲ و ۱۱ درجه سانتی گراد دومین و سومین شهرهای سرد استان بودند.

وی اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته جلفا با دمای مثبت هشت درجه سانتی گراد گرم‌ترین شهر استان بود و دمای تبریز در گرم‌ترین زمان به چهار درجه بالای صفر و در سردترین زمان به هفت درجه زیر صفر رسید و دمای فعلی این شهر (۹ و ۱۵ دقیقه) ۶ درجه زیر صفر است که نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۶ درجه کاهش یافته است.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: بر اساس آخرین نقشه‌های پیشیابی هواشناسی و تصاویر ماهواره‌ای، عبور امواج تزار میانی جو تا روز پنجشنبه موجب بارش‌های پراکنده برف در مناطق کوهستانی و سردسیر استان می‌شود.

امیدفر، با اشاره به کاهش محسوس دما و وزش باد گاهی به نسبت شدید در استان، ادامه داد: فعالیت توده هوای سرد سیبری در استان تا روز پنجشنبه این هفته ادامه می‌یابد و از روز جمعه دمای هوای استان به تدریج افزایش می‌یابد.

منبع: مهر