به گزارش اهر خبر (اهر نیوز) به نقل از برخی منابع خبری، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور هفته گذشته در حاشیه نشست هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در سطح استانداران و فرمانداران تغییراتی در دولت دوازدهم خواهید داشت اظهار کرد: حتما تغییراتی در سطح استانداران و فرمانداران خواهیم داشت.

در همین راستا یک منبع آگاه در رابطه با جابه‌جایی‌ها استانداران از طرف وزارت کشور دولت دوازدهم گفت: استانداران آذربایجان شرقی، اصفهان، هرمزگان تغییر خواهند کرد و گزینه‌های نهایی برای این استان‌ها به زودی معرفی می‎شوند.

این منبع آگاه که نخواست نامی از وی ذکر شود در ادامه اضافه کرد: «محسن نریمان» معاون وزیر راه و شهرسازی در دولت یازدهم جایگزین «ربیع فلاح جلودار» در استانداری استان مازندران می‌شود و «ربیع فلاح» نیز به استانداری قزوین خواهد رفت.

او در خصوص استاندار شهر تهران نیز اظهار داشت: حسین هاشمی قطعا در دولت دوازدهم استاندار تهران نخواهد بود و در حال حاضر فریدون همتی، استاندار قزوین در دولت یازدهم و علی اوسط هاشمی، استاندار سیستان و بلوچستان از جدی‎ترین گزینه‌های جانشینی هاشمی در استانداری تهران محسوب می‌شوند که هنوز درباره اینکه کدام گزینه معرفی شود تصمیم نهایی گرفته نشده است.

این تغییر و تحولات در حالی در دستور کار وزارت کشور قرار گرفته است که رحمانی فضلی، چندی پیش در گفت‌وگویی با رسانه ملی بابیان اینکه بنا داریم جابجایی استانداران و فرمانداران حداقلی باشد، گفت که «تلاش می‌کنیم تا آخر شهریور این تغییرات انجام شود.»