به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، تقی کرمی در آیین افتتاح پروژه گازرسانی به ۲۰ روستای شهرستان هوراند که در روستای تازه کند داود لو برگزار شد، از افزایش اعتبار دهیاری های شهرستان هوراند در سال جاری خبر داد و گفت: در سال جاری نزدیک به ۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار به حساب دهیاری های شهرستان هوراند واریز خواهد شد.

وی افزود: در اولین سال دولت یازدهم ۶۷۸ میلیون تومان، در سال ۹۳ حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، در سال ۹۴ بیش از ۸۶۰ میلیون تومان، در سال گذشته نزدیک به یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان و امسال نیز تا پایان مرداد ماه، ۶۱۶ میلیون تومان اعتبار به حساب دهیاری های شهرستان هوراند واریز شده است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای آذربایجان شرقی ادامه داد: با مصوبه مجلس شورای اسلامی و لایحه دولت تدبیر و امید، سهم روستاها نسبت به سال گذشته از بیست درصد به ۳۵ درصد افزایش یافته است.

وی تأکید کرد: متأسفانه اکنون روستائیان تمایل بیشتری به شهرنشینی دارند و اگر با جمعیت سال ۵۷ مقایسه کنیم امروز جمعیت شهری و روستای معکوس همدیگر شده اند.

کرمی گفت: بر اساس نتایج آمار سرشماری نفوس و مسکن سال گذشته تنها ۲۶ درصد جمعیت کشور روستانشین هستند و ۷۴ درصد جمعیت کشور در شهرها سکونت دارند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه نگرش دولت تدبیر و امید نسبت به روستاها با سایر دولت های گذشته متفاوت بوده است، ابراز داشت: نگرش دولت تدبیر و امید بنا بر تأکیدات مقام معظم رهبری و سیاست گذاری دولت توجه به روستاهاست و ارائه خدمات متمایز با شهرها به روستاها از سیاست های اصلی دولت است.

تقی کرمی در پایان سادآور شد: حدود ۷۲ درصد کل اعتبارات دهیاری ها از زمان تأسیس، توسط دولت تدبیر و امید واریز شده و این امر نشان‌ دهنده توجه و تغییر نگرش ها به روستا و روستائیان است.