به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سید محمد عابدی در آیین تودیع و معارفه فرماندار سابق و جدید شهرستان اهر، پیشرفت فیزیکی بالای ۹۵ درصد معدن مس انجرد را از کارهای شاخص دولت یازدهم در شهرستان اهر عنوان کرد و افزود: با افتتاح این پروژه برای ۳۰۰ نفر از جوانان بیکار اهری به طور مستقیم شغل ثابت ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره میزان اعتبارات تخصیص یافته به دهیاری ها در دولت های دهم و یازدهم، گفت: تا قبل از سال ۱۳۹۲ اعتبارات تخصیص یافته به دهیاری های شهرستان اهر ۲۰ میلیارد ریال بود ولی از سال ۱۳۹۲ تاکنون به ۷۰ میلیارد ریال افزایش یافته است که این افزایش اعتبار نشان از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به توسعه روستاها می باشد.

فرماندار سابق اهر به پتانسیل های موجود در بخش کشاورزی این شهرستان نیز اشاره کرد و ابراز داشت: شهرستان اهر ۵۵ هزار و ۵۳۶ هکتار اراضی دیم، بیش از ۸ هزار هکتار اراضی آبی، ۸ هزار و ۵۰۰ هکتار باغات و ۳ هزار هکتار جنگل دارد و وجود سد ستارخان با ۱۲ هزار هکتار پایاب پیرامون شهر اهر را به کمربند سبز تبدیل کرده است.

عابدی از اجرای آبیاری تحت فشار در ۱۷۸ هکتار از باغات و اراضی کشاورزی شهرستان اهر طی سال گذشته خبر داد و گفت: در طول سال جاری ۱۶۰ هکتار تعهد جهاد کشاورزی اهر بوده که تاکنون ۹۸ هکتار از این میزان تحقق یافته است.

وی بابیان اینکه دولت زمانی می تواند موفق تر عمل کند که مردم نیز همراهی کنند، گفت: در طول دولت یازدهم راه ۳۲ روستای اهر به طول ۷۷،۵ کیلومتر آسفالت ریزی و راه ۳۱ روستا بهسازی و شن ریزی شده است و این با همکاری اهالی روستاها امکان پذیر نبوده است.

سید محمد عابدی اجرای طرح هادی در ۴ روستای شهرستان اهر را از دیگر خدمات دولت تدبیر و امید عنوان کرد، گفت: در طول دولت یازدهم صدور ۱۳۱۰ سند مالکیت روستایی، بازنگری و مطالعه طرح هادی ۹۵ روستا با اعتبار ۵ هزار و ۸۶۳ میلیون ریال، مقاوم سازی ۸۱۳ واحد مسکن روستایی و بهسازی و نوسازی ۷۰۰ واحد مسکن روستایی از دیگر خدمات دولت تدبیر و امید در شهرستان اهر است.

وی همچنین از تشکیل ۱۵ تعاونی با اشتغال ۸۰ نفر در شهرستان اهر خبر داد، تصریح کرد: خوشبختانه در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی، دولت نیز در این زمینه تلاش‌های مضاعفی دارد به طوری که در دولت خدمت دولت تدبیر و امید ۱۲۳ کارگاه تولیدی کوچک در شهرستان اهر ایجاد شده و ۲۸۵ نفر در این کارگاه ها با حمایت های دولت مشغول به کار شده اند.

عابدی در ادامه با تاکید بر اینکه تا ابتدای سال ۹۲ تنها ۹۳ روستا با ۶۱ درصد جمعیت از نعمت گاز بهره مند بودند، اضافه کرد: از آغاز به کار دولت تدبیر و امید تاکنون میزان بهره مندی خانوار روستایی از نعمت گاز به ۹۴ درصد با جمعیت بالغ بر ۸ هزار و ۸۲۴ نفر رسیده است که از این تعداد ۳۱۲۶ نفر در طول دولت تدبیر و امید صورت گرفته است.

فرماندار سابق اهر با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش بهداشت و درمان این شهرستان گفت: طرح تحول نظام سلامت که یکی از موفق ترین طرح های دولت یازدهم بوده و در این راستا شاهد تحولاتی در بیمارستان باقرالعلوم (ع) هستیم.

وی افزود: یکی از مهم ترین پروژه های بهداشت و درمان احداث کلینیک تخصصی در زمینی به مساحت ۲۶۰۰ مترمربع و با اعتبار بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال می باشد که از پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصدی برخوردار است.

فرماندار سابق شهرستان اهر در پایان با اشاره پروژه بزرگ راه اهر- تبریز گفت: احداث بزرگراه اهر – تبریز در زمان دولت تدبیر و امید به سرعت در حال انجام است و استاندار آذربایجان شرقی نیز به صورت جدی پیگیر این پروژه است.