به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت الاسلام و المسلمین جواد حاجی زاده در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر که با موضوع عزاداری های ماه محرم و آسیب های آن برگزار شد، با بیان اینکه در زمان کنونی، نابودی اسلام و کشورهای اسلامی، هدف اصلی دشمنان است، گفت: دشمنان اسلام برای زیر سؤال بردن اسلام ناب محمدی و شیعیان، بر روی تشییع لندنی سرمایه گذاری کلانی کرده اند و ما باید در مقابل این تهدید ها هشویار باشیم و مقابله کنیم.

وی افزود: تاکنون علما و مراجع تقلید و در رأس آن ها مقام معظم رهبری در خصوص آسیب های عزاداری محرم الحرام مطالب بسیاری فرموده اند و به اعتقاد بنده پراکندگی دسته جات از مهم ترین آسیب های عزاداری ماه محرم است.

امام جمعه اهر با اشاره به اینکه اجتماع عزاداران حسینی در یک مکان یا محل بایستی در اولویت قرار گیرد، گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در این خصوص نقش بسزایی دارد و تاکنون زمان بسیاری برای ساماندهی دسته جات حسینی صرف کرده تا اتحاد دسته های عزاداری حفظ شود.

حجت الاسلام حاجی زاده گفت: یکی دیگر از آسیب هایی که نه تنها منطقه ما بلکه سایر شهرستان ها نیز از آن مستثنا نیست، این است که برخی از عوامل که با انقلاب و نظام اسلامی سر و کاری ندارند، سعی می کنند دسته جات عزاداری از نظام و انقلاب اسلامی فاصله بگیرند و حتی حاضر به استفاده از تصاویر امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری در عزاداری ها نیستند.

وی بر توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و مراجع تقلید در بحث آسیب شناسی عزاداری های ماه محرم و صفر تأکید کرد و ادامه داد: امروزه غربی ها تروریست های داعشی و تکفیری را در مقابل اسلام اهل بیت(ع) ایجاد کرده اند تا به اسلام و مسلمانان ضربه وارد کنند و ما نیز در مقابل این تهدیدها وظیفه داریم تا واقعیت های دین اسلام را بیان کرده و آن ها را حفظ کنیم.

امام جمعه اهر عزاداری نیمه شب، اذیت مردم با صدای بلندگوها و ایجاد سر و صدا با طبل های کذایی را از آفت های عزاداری محرم ذکر کرد، بیان داشت: عزاداری ها می بایست بیشتر مسجد محور باشد و اینکه بدون هدف دسته جات از خانه ای به خانه دیگر بروند و بدون توجه به اهل منبر معنایی ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین جواد حاجی زاده در پایان با تأکید بر اینکه شروع و اتمام عزاداری ها در مساجد بیشتر از خیابان گردی و یا خانه گردی اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: ساماندهی هیئت های عزاداری باید به گونه ای باشد که توصیه های مقام معظم رهبری و مراجع تقلید را در آن اعمال کنیم.