اخبار شهرستان » اقتصادی
کد خبر : 8992
یکشنبه - 2 مهر 1396 - 11:42
فرماندار شهرستان اهر:

حمایت از سرمایه گذاری در معادن شهرستان اهر برای حل مشکل بیکاری

فرماندار شهرستان اهر از حمایت از سرمایه گذاری در معادن شهرستان اهر برای حل مشکل بیکاری خبر داد.

حمایت از سرمایه گذاری در معادن شهرستان اهر برای حل مشکل بیکاری

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی شهرستان اهر گفت: با توجه به وجود معادن مختلف در شهرستان اهر، فعال شدن این معادن و احداث صنایع جانبی بهترین پتانسیل برای ایجاد اشتغال می تواند باشد که در این راستا از سرمایه گذاری در حوزه معادن منطقه حمایت خواهد شد.

وی افزود: عزم مسئولان شهرستان اهر صدور مجوزهای لازم برای سرمایه گذاران در جهت اشتغال زایی در کمترین زمان است و اگر هم در این زمینه اختیاری برای شهرستان نباشد از طریق ادارات کل پیگیری خواهد شد.

فرماندار اهر با بیان اینکه تنها راه حل مشکلات اقتصادی شهرستان اهر و ایجاد اشتغال، عملیاتی شدن هسته کلیدی سند تدبیر توسعه است، گفت: یکی از این هسته ها بخش کشاورزی و دام می باشد که اگر کشاورزان و دامداران شهرستان اهر به کشاورزی و دامداری صنعتی روی آورند نه تنها در آمدی برای خودشان ایجاد می شود بلکه زمینه اشتغال نیز برای سایر افراد نیز فراهم خواهد شد.

محمودی همچنین وجود اماکن تاریخی و مناطق گردشگری بکر در شهرستان اهر را نیز از پتانسیل های مهم برای جذب گردشگر دانست و از مسئولان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خواست با تسهیل در صدور مجوزهای لازم و قانونی زمینه را برای جذب سرمایه گذاری فراهم کنند.

وی در پایان با بیان اینکه تکمیل بزرگراه اهر – تبریز از هسته های کلیدی سند تدبیر توسعه شهرستان اهر می باشد گفت: با توجه به اینکه گردشگران و سرمایه گذاران و مردم شهرستان های منطقه و حتی استان اردبیل از این جاده تردد می کنند اتمام بزرگراه اهر –  تبریز یکی از اولویت هاست و ۳۵ کیلومتر از این بزرگراه امسال آسفالت خواهد شد.