به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر سعید شبستری در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید با اشاره به اینکه امنیت و آرامش موجود کشور در سایه‌ی ایثارگری و جان فشانی شهدای هشت سال دفاع مقدس است، اظهار کرد: امنیت امروز کشور نتیجه مجاهدت‌هاى جوانان غیور ایران اسلامى در دوران دفاع مقدس است. امروز آغاز فصل جدیدی از تعلیم و تربیت دانش‌آموزان کشور است و برای اینکه دانش آموزانی خلاق و با مهارت تربیت یابند مستلزم تعلیم و تربیت در تمامی علوم مختلف هستند.

وی افزود: دانش آموزانى علاوه بر تحصیل خود، مهارت آفرینى و خلاقیت را نیز بیاموزند و مهارت‌هاى کارآفرینى از مدارس به دانش آموزان آموزش داده شود.

وی با تاکید بر اینکه تمامی دانش‌آموزان آینده‌ی کشور را رقم می‌زنند، بیان کرد: دانش آموزان باید در تمامی مراحل زندگی خود موفق شوند؛ چرا که این فرزندان سینه‌هایشان را برای اعتلاء و رشد جمهوری اسلامی ایران سپر کرده‌اند.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: جوانان کشور در عرصه‌های مختلف علمی از جمله نانو تکنولوژی، انرژی هسته‌ای و توان موشکی کشور فعالیت می‌کنند و تمامی این موفقیت‌ها به برکت وجود جوانان و دانشمندانی است که در همین مدارس تربیت یافته‌اند.

وی افزود: نیاز است بیش از پیش جمهوری اسلامی ایران، امنیت و آرامش موجود در کشور را قدر بدانیم و برای همه‌ی ما تکلیف است این راه را با انگیزه و توان بیشتر ادامه دهیم.