به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد حسین پور در دیدار با زاهد محمودی، فرماندار جدید شهرستان اهر ضمن ارائه گزارشی از عملکرد اداره بیمه سلامت شهرستان، ضمن اعلام اینکه با تمامی مراکز درمانی سطح شهرستان قرارداد همکاری داریم، گفت: در سال ۱۳۹۵ بالغ بر بیست و یک میلیارد تومان از بابت هزینه درمان بیمه شدگان تحت پوشش سازمان بیمه سلامت به مراکز و موسسات درمانی طرف قرارداد شهرستان اعم از پزشکان و داروخانه ها و مراکز پاراکلینیک پرداخت شده است و نزدیک به هفت میلیارد تومان نیز از بابت سرانه روستاییان تحت پوشش بیمه سلامت شهرستان پرداختی داشتیم.

وی در ادامه با اشاره به تلاشها و خدمات ارزنده دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت افزود: با اجرای طرح تحول سلامت، انقلابی در حوزه سلامت بوجود آمد و اقشار آسیب پذیر و فاقد بیمه، تحت پوشش درمان این سازمان قرار گرفته که براحتی می توانند خدمات درمانی مورد نیاز خود را درریافت نمایند.

رییس اداره بیمه سلامت اهر در خصوص آمار بیمه شدگان تحت پوشش سازمان بیمه سلامت گفت: بیش از ۶۷ درصد جمعیت شهرستان اهر تحت پوشش این سازمان قرار گرفته اند.

حسین پور در ادامه به آمار بیماران خاص تحت پوشش اداره بیمه سلامت شهرستان اهر نیز اشاره کرد و افزود: ۱۱۶ نفر بیمار خاص تحت پوشش داریم که صددرصد هزینه های درمان آنها بر عهده سازمان بیمه سلامت است و در سال ۹۵ نیز نزدیک به یک میلیارد و یکصد میلیون تومان از بابت هزینه های درمان آنها پرداخت شده است.

وی در پایان با اشاره به عملیات بیمه گری اداره بیمه سلامت، افزود: جهت رفاه حال بیمه شدگان و همشهریان با دو دفتر پیشخوان شهرستان قرارداد انجام عملیات بیمه گری داریم.