اخبار استان آذربایجان شرقی » اقتصادی » سیاسی
کد خبر : 927
پنجشنبه - 20 آبان 1395 - 20:20
با حضور وزیر کشور؛

ساختمان جدید استانداری آذربایجان شرقی افتتاح شد

ساختمان جدید استانداری آذربایجان شرقی با زیربنای ۱۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع ظهر امروز با حضور وزیر کشور رسما به بهره‌برداری رسید.

ساختمان جدید استانداری آذربایجان شرقی افتتاح شد

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی در سفر یک‌ روزه به تبریز، ضمن افتتاح این ساختمان، از قسمت‌ های مختلف آن نیز بازدید و با کارکنان استانداری آذربایجان شرقی دیدار کرد.

کار ساخت این بنا در سال ۱۳۸۵ در راستای طرح وزارت کشور مبنی بر مقاوم‌سازی ساختمان‌های مهم در سطح کشور شروع شده بود و برای احداث و تجهیز آن بالغ بر ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

ساختمان جدید استانداری آذربایجان شرقی که به دلیل عدم تخصیص اعتبارات تا سال ۱۳۹۲ تنها در حدود ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، از پاییز ۱۳۹۳ و با پیگیری دکتر جبارزاده، استاندار آذربایجان شرقی عملیات اجرایی آن ادامه و در تیر ماه سال جاری آماده بهره‌برداری شد.

رعایت مسایل زیست‌‌محیطی، شاخص‌های معماری اسلامی و تامین منابع مالی بدون ایجاد بار مالی اضافی بر اعتبارات عمرانی دولت از جمله ویژگی‌های ساختمان جدید استانداری آذربایجان شرقی است.

این ساختمان با اسکت بتن آرمه در ۷ طبقه سازه‌‌ای ساخته شده و ساختمان‌‌های الحاقی آن شامل آمفی‌‌تئاتر و سالن‌های تشریفات نیز با پیش‌بینی اعتبار لازم، احداث خواهد شد.