به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر اسماعیل جبارزاده در آیین تکریم و معارفه استانداران پیشین و جدید آذربایجان شرقی، اظهار کرد: خدمت چهار ساله به مردم آذربایجان شرقی توفیق بود، خوشحالم که بعد از چهار سال سنگر خدمت را به مدیری صدیق و امین تحویل می‌دهم.

وی افزود: روز ۱۳ آبان سال ۹۲ زمانی که حکم استانداری آذربایجان شرقی را از وزیر کشور دریافت کردم؛ قول‌هایی به مردم دادم و خوشحالم که اکثر این قول‌ها عملیاتی شده و برخی پروژه‌ها نیز در حال اجرا هستند.

وی ادامه داد: با صداقت اعلام می‌کنم که نقش دکتر رحمانی فضلی در موفقیت‌های استان در تمامی زمینه‌ها به خصوص اقتصاد مقاومتی، ویژه است و ما دستورات ایشان را در استان عملیانی کردیم.

وی با بیان اینکه وضعیت امنیتی استان در سال ۹۲ قابل قبول نبود و وزیر کشور نیز به این موضوع تاکید داشت، خاطرنشان کرد: بالای ۸۰ درصد مردم استان از تعداد بالای معتادان متجاهر، آمار بالای سرقت، قاچاق کالا، آمار بالای بیکاران و… ناراضی بودند و اکنون ‌خرسندم که همین استان طی سه سال گذشته به عنوان استان برتر از نظر امنیتی انتخاب شده و بدین منظور از تمامی نیروهای انتطامی و امنیتی استان قدردانی می‌کنم.

جبارزاده با بیان اینکه تولیدکنندگان، مدام از قاچاق کالا و ارز گلایه می‌کردند، گفت: توانستیم با تشکیل ستادی با قاچاق مبارزه کرده و طی سال‌های ۹۴ و ۹۵ رتبه‌ی برتر کشور از حیث مبارزه با قاچاق کالا و ارز را کسب کنیم.

استاندار پیشین آذربایجان شرقی با بیان اینکه این استان در طول چهار سال گذشته با برخی بحران‌ها مواجه شد، گفت: اقدامات برنامه‌ی تلویزیونی فیتیله، روزنامه‌ی طرح نو، روزنامه‌ی مجازی گلادیاتور و فاجعه‌ی قطار تبریز – مشهد از جمله‌ی این بحران‌ها بودند که در یکی از این موارد با همکاری پلیس فتا، نیروی انتظامی و دادستان تبریز شخصی که قصد ایجاد فتنه را داشت، ۶۷۰ کیلومتر دور تر از استان دستگیر شد.

وی خاطرنشان کرد: جا دارد از تلاش نیروهای خدوم هلال احمر که بدون چشم داشت مالی در حوادثی نظیر سیل به یاری مردم شتافتند هم تقدیر و تشکر کنم. خادمان صادق را فراموش نمی‌کنیم.

وی با بیان اینکه توانستیم در کمال آرامش دو انتخابات باشکوه برگزار کنیم، اعلام کرد: برخلاف سایر استان‌ها در میتینگ‌های سیاسی و انتخاباتی و یا مراسم دانشجویی دانشگاه‌های ما هیچ مشکل امنیتی پیش نیامد و مراسمات در کمال آرامش برگزار شدند.

وی با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های رهبری است، گفت: با همت دولتمردان توانستیم آذربایجان شرقی را به استانی عاری از معتاد متجاهر تبدیل کنیم.

جبارزاده با بیان اینکه با تشکیل بنیاد فرهنگ و ادب توانستیم به مسائل فرهنگی بپردازیم، تصریح کرد: تبریز در طول چهار سال گذشته توانست عناوینی همچون پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸، پایتخت فرش دستبافت جهان و پایتخت نگارگری جهان اسلام را کسب کند.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های استان و در راس دانشگاه تبریز و دانشگاه علوم پزشکی تبریز در این سال‌ها به موفقیت‌هایی دست یافتند که چهار سال قبل شرایط چنین نبود.

جبارزاده با بیان اینکه آذربایجان شرقی استان برتر از حیث ایجاد اشتغال با افزایش بهره‌وری واحدهای اقتصادی است، اعلام کرد: همچنین استان سوم در بخش ارایه‌ی تسهیلات به واحدهای تولیدی هستیم.

وی با بیان اینکه چهار سال قبل هیچ شرکت دانش بنیانی در استان وجود نداشت، خاطرنشان کرد: توانستیم با تاسیس منطقه‌ی ویژه‌ی علم و فناوری ربع رشیدی، ۹۱ شرکت دانش بنیان راه‌اندازی کنیم و طی سال‌های گذشته به ترتیب ۵۰۰، ۹۰۰ و ۱۷۰۰ طرح فناورانه به نمایشگاه فناوری‌های نو و پیشرفته ارایه شده بود و امسال نیز بیش از ۲۰۰۰ طرح ارایه شده است.

استاندار پیشین آذربایجان شرقی با بیان اینکه از تمامی نمایندگان استان به ویژه دکتر پزشکیان قدردانی می‌کنم، خاطرنشان کرد: با کمک نمایندگان استان توانستیم آزادراه تبریز-مرند-بازرگان و خط اتیلن میاندوآب- تبریز را اجرایی کنیم.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۳۰۰ هزار متر مربع فضای بهداشتی و درمانی در سطح استان در حال ساخت است، گفت:  توزیع امکانات درمانی و ارایه‌ی ۶۳۰ هزار دفترچه‌ی خدمات درمانی به مردم از دیگر برنامه‌های اجرا شده در بخش درمان است.

به گفته‌ی جبارزاده، گازرسانی به ۶۹۰ روستا، آبرسانی به ۳۰۰ روستا، تصویب فاینانس انتقل آب ارس به دشت تبریز در شورای اقتصاد، افزایش ذخیره‌ی گندم از ۱۵۰ هزار تن به ۶۰۰ هزار تن در سال ۹۵، افزایش فضای گلخانه‌ای از ۵۴ هزار هکتار به ۱۱۴ هزار هکتار و احداث بزرگترین واحد گلخانه‌ای کشور در ارس بخشی دیگر از اقدامات دولت طی چهار سال گذشته در استان است.

وی با بیان اینکه پیش از این در بخش آموزش و پرورش شرمنده‌ی مردم بودیم، گفت: امسال در آزمون کنکور بعد از تهران رتبه‌ی دوم را کسب کردیم، ۹۹.۹ درصد افراد لازم التعلیم تحت پوشش بوده و ۱۶۰مدرسه‌ی پنج یا شش کلاسه در استان وجود دارد.

جبارزاده با بیان اینکه در طول فعالیت دولت تدبیر و امید، آذربایجان شرقی چهار میلیارد دلار صادرات غیرنفتی داشته است، تاکید کرد: قابل ذکر است ۱۱ هزار میلیارد تومان پروژه در استان اجرا شده است.

وی از تمامی مردم استان حلالیت خواست و گفت: اگر در طول این سال‌ها قصوری از بنده بوده، حلالم کنید همچنین آرزوی موفیقت و توفیق روزافزون برای آقای خدابخش دارم.

استاندار آذربایجان شرقی که هم اکنون معاون سیاسی وزیر کشور است، در پایان گفت: بنده اگر موفقیتی به دست آوردم، آن را مدیون پشتیبانی همسرم هستم و از خانواده‌ام می‌خواهم حلالم کنند؛ چرا که خدمت به مردم باعث شده نتوانم آن چنان که باید و شاید در خدمت خانواده‌ام باشم.