خط و مشی دولت، اعتدال است / اقتصاد مقاومتی کماکان اولویت اول دولت است

وزیر کشور گفت: از هر اندیشه‌ سیاسی در دولت استفاده می‌کنیم ولی خط و مشی ما در اقدامات اجرایی، اعتدال است و استانداران باید سیاست اعتدال را سرلوحه‌ کارهای خود قرار دهند.

خط و مشی دولت، اعتدال است / اقتصاد مقاومتی کماکان اولویت اول دولت است

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم “قدردانی از دکتر اسماعیل‌ جبارزاده و معارفه‌ دکتر مجید خدابخش به عنوان استاندار آذربایجان‌ شرقی” اظهار کرد: در ایامی قرار داریم که در اعتقادات مردم تاثیر دارد، عاشورا عصاره‌ زندگی و تجلی فداکاری‌ها، ایثارگری‌ها و صحنه‌ی وصال و بقاست.

وی در ادامه با بیان اینکه دکتر روحانی در جلسه‌ امروز به مردم آذربایجان شرقی سلام رسانده و برای مسئولان این استان آرزوی توفیق کرده است، خاطرنشان کرد: چهار سال قبل در چنین روزهایی بود که آقای جبارزاده را به عنوان استاندار آذربایجان شرقی معرفی کردیم و با همکاری تمامی مسئولان، نماینده ولی فقیه در استان و نمایندگان مجلس، امروز از چهار سال گذشته به نیکی یاد می‌کنیم.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه باید گام‌هایمان استوار باشد، بیان کرد: آذربایجان شرقی را استانی موفق ارزیابی می‌کنیم، چرا که آقای جبارزاده با همکاری و هماهنگی با مسئولان توانست پروژه‌های خوبی اجرا کرده و سیاست‌های دولت را در استان اجرایی کند.

رحمانی فضلی با اشاره به انتصاب دکتر جبارزاده به عنوان معاون سیاسی وزیر کشور، اعلام کرد: معاونت سیاسی وزیر کشور پست مهمی است که در خصوص انتصابات استانداران، فرمانداران و سایر مسائل سیاسی نقش دارد.

وی همچنین با اعلام اینکه آقای خدابخش، استاندار موفقی در اردبیل بود، گفت: او توانست با رعایت اعتدال برنامه‌های دولت را در استان اردبیل اجرایی کند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: در انتخاب استانداران سعی کردیم از استاندارانی که قبلا با آنان کار کردیم، استفاده کنیم، چرا که سیاست‌های دولت را می‌دانند و کارها را بهتر و با سرعت بیشتر پیش می‌برند.

دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی با تاکید بر اینکه ایجاد هماهنگی و همدلی در استان برای پیشبرد اهداف ضروریست، اعلام کرد: امیدوارم کماکان هدایت‌های حجت الاسلام آل هاشم و همدلی و همراهی نمایندگان مجلس و سایر دستگاه‌ها از مجموعه‌ی دولت در آذربایجان شرقی ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور سیاست‌های دولت را به وزراء ابلاغ کرده است، گفت: همچنین دکتر روحانی از من خواسته است که برنامه‌ها را شاخص بندی کرده و به استانداران ابلاغ کنم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی کماکان اولویت اصلی دولت است، اظهار کرد: طبق برنامه در نظر داریم اقتصاد مقاومتی در این دوره به جایگاه موثر و روشنی برسد.

وزیر کشور با بیان اینکه ساماندهی آسیب‌های اجتماعی اولویت دوم دولت است، گفت: آسیب‌های اجتماعی یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است که برای ساماندهی این آسیب‌ها تلاش خواهیم کرد که البته آذربایجان شرقی از این حیث استان موفقی است.

وی با اشاره به اینکه همه چیز حول محور امنیت می چرخد، اعلام کرد: امنیت زیرساخت و بستر ساز تمامی اقدامات است که باید آن را تقویت کنیم تا مردم به صورت مستمر احساس امنیت کنند.

به گفته‌ی رحمانی فضلی، صیانت از آزادی فردی، حمایت از فعالیت تشکل‌ها و احزاب و برگزاری انتخابات باشکوه از دیگر برنامه‌های دولت است.

وزیر کشور با بیان اینکه به حوزه‌ی فرهنگی اعتقاد داریم، گفت: ما هرچه داریم از اصول انقلاب و اعتقادات دینی‌مان است، باید از هویت انقلابی و علت وجودی‌ خودمات صیانت کرده و آن‌ها را تقویت کنیم.

وی افزود: استانداران باید استاندار همه‌ی مردم باشند و به دکتر خدابخش نیز توصیه میکنم که از توان مردم، ظرفیت نخبگان، توان نمایندگان دلسوز استان و … برای اجرایی کردن برنامه‌های دولت استفاده کند.

دکتر عبدالرضا رحمانی فضلی در ادامه با تاکید بر ضرورت حفظ امنیت کشور، اظهار کرد: ایران در حالی امن‌ترین کشور منطقه است که بالاترین تهدیدات بین‌المللی به سمت این کشور است.

وزیر کشور در پایان با بیان اینکه دشمنان توطئه‌ی تغییر مرزها را در سر می‌ پرورانند، تصریح کرد: دشمنان می‌خواهند هویت و آزادی دنیای اسلام را از بین ببرند ولی ایران به عنوان کشوری در ثقل خاورمیانه، ۳۹ سال است که تهدیدات را خنثی کرده و بعد از این با تکیه اراده‌ی مردم مسلمان موفق خواهیم شد.