به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ولی اله دینی در مراسم کلنگ زنی پروژه گازرسانی به ۱۱ روستای هوراند و بخش آبش احمد گفت: با تدابیر و برنامه‌ریزی‌ های انجام‌ گرفته تا دو سال آینده بالای ۹۰ درصد روستاهای استان آذربایجان شرقی از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد که بیش از ۲۰۰۰ روستا را شامل می شود.

وی در خصوص پروژه گازرسانی به روستاهای هوراند و آبش احمد گفت: این پروژه ها شامل ۹ روستای شهرستان هوراند و ۲ روستای بخش آبش احمد می باشد که بیش از یک هزار خانوار در این ۱۱ روستا از نعمت طبیعی گاز بهره مند خواهند شد.

دینی افزود: پروژه گازرسانی به ۱۱ روستای هوراند و بخش آبش احمد بیش از ۶ میلیارد تومان اعتبار در بر خواهد داشت

وی از احداث ساختمان پست امدادی شرکت گاز در بخش آبش احمد خبر داد و گفت: این ساختمان با بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعتبار در دو طبقه و با زیربنای ۵۰۰ مترمربع در حال احداث می باشد.

مدیر عامل شرکت گاز استان گفت: ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و بیش از ۸۰ درصد جمعیت روستایی در استان آذربایجان شرقی از نعمت گاز طبیعی بهره مند هستند.

مهندس دینی در پایان ضمن اعلام اینکه ۴۵ درصد پروژه های در دست اجرای شرکت گاز استان در شهر های هوراند، کلیبر و خداآفرین است، افزود: پروژه‌ های گازرسانی به ۱۳۰ روستای شهرستان‌ های هوراند، کلیبر و خداآفرین در مرحله اجرا می باشد.