اجتماعی » اخبار شهرستان » اخبار منطقه ارسباران
کد خبر : 9762
چهارشنبه - 12 مهر 1396 - 14:20

بارش نخستین برف پاییزی در قره داغ / کاهش ۵ تا ۱۵ درجه ای دما

بامداد امروز (۱۲ مهر ۱۳۹۶)، نخستین بارش برف پاییزی ارتفاعات منطقه ارسباران (قره داغ) را سفید پوش کرد.

بارش نخستین برف پاییزی در قره داغ / کاهش ۵ تا ۱۵ درجه ای دما

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، امروز چهارشنبه (۱۲ مهر ۱۳۹۶) به دنبال کاهش ۵ تا ۱۵ درجه ای دمای هوا در منطقه ارسباران (قره داغ)، ارتفاعات شهرستان های اهر، کلیبر و ورزقان را سفید پوش کرد.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی در خصوص وضعیت آب و هوای استان در روز های آینده گفت: بررسی نقشه های همدیدی، آینده نگری و تصاویر ماهواره ای نشان می دهد که شدت و فعالیت اصلی این سامانه امروز است که موجب وزش باد گاهی تا شدید، بارش باران گاهی رگبار و آذرخش به ویژه در نواحی شمالی و شرقی می شود که از فردا شاهد خروج سامانه بارشی از استان و افزایش تدریجی دما خواهیم بود.

محمد اشجعی در پایان با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته در بیشتر شهرهای استان بارش باران گزارش شده است، اظهار کرد: بارش در ارتفاعات نواحی سردسیر استان به صورت برف و در برخی نواحی از جمله ورزقان، اهر و سراب به صورت تگرگ و بیشترین بارندگی نیز در ورزقان به میزان ۲۴ میلی متر گزارش شده است.

همچنین به اطلاع مخاطبان میرسانیم طی ۲۴ ساعت آینده به دلیل کاهش دما و یخبندان، از ترددهای غیرضروری در گردنه های خطرناک از جمله سامبران در جاده اهر – کلیبر و تمام جاده های مواصلاتی ورزقان جدا خودداری فرمایید و باغداران منطقه ارسباران (قره داغ) نیز نسبت به جمع آوری سریع محصولات خود اقدام کنند.