به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر نادر اسدی در اولین همایش ملی فناوری های نوین شیمی و مهندسی شیمی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر با درجه بسیار بزرگ یکی از بزرگترین دانشگاه های شمال غرب کشور و دارای ۱۴ رشته دکتری و ۶۷ رشته کارشناسی ارشد می باشد که راهی برای ارتقاء و توسعه پژوهشی و علمی این دانشگاه محسوب می شود.

وی همچنین وجود مرکز رشد واحدهای فناوری این دانشگاه را گامی مهم برای ارتباط دانشگاه با صنعت برشمرد و افزود: امروزه بحث کلان دانشگاه ها بحث دانش بنیان است و ایجاد شرکت های دانش بنیان برای اتصال دانشگاه به صنعت بسیار ضروری می باشد.

دکتر نادر اسدی بابیان اینکه دانشگاه ها مرکز پژوهش و طرح ایده های جدید صنعتی می باشند، افزود: با اتصال دانشگاه ها به مراکز صنعتی و توسعه آنها در زمینه های مختلف علمی و پژوهشی می توان آینده ای روشن برای دانشگاه آزاد اسلامی رقم زد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اهر افزود: عامل برخی از مشکلات زیست محیطی و انسانی در جامعه وجود مواد شیمیایی می باشد که تشکیل رشته های چند نظامی مانند بیوشیمی، فیتوشیمی و غیره می تواند روشی باشد که تا با استفاده از این رشته ها بسیاری از آسیب های مضر مواد شیمیایی در محیط و سلامت انسان کاهش داد.

دکتر اسدی هدفمند کردن پایان نامه های دکتری و کارشناسی ارشد به سمت رفع مشکلات منطقه و برگزاری اینگونه همایش ها را مهمترین حرکت برای رشد و شکوفائی علمی و پژوهشی این دانشگاه برشمرد.

وی در پایان ضمن قدردانی از حضور دکتر کریم زارع رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان دانشگاه آزاد اسلامی را در این جمع بسیار مغتنم برشمرد و ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات ایشان در زمینه همایش ها را راهگشای مشکلات عنوان کرد.