به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، دکتر مجید خدابخش در نشست فرمانداران استان، با بیان اینکه بر اساس آموزه‌های قرآنی، اصلی‌ترین شاخصه یک مدیر، شرح صدر است، گفت: همه ما همواره در معرض آزمایش الهی هستیم و باید در برابر مشکلات، ناملایمات و سختی‌ها، آستانه تحمل خود را بالا ببریم.

وی با بیان اینکه افکار عمومی، فرمانداران را نماینده نظام و حاکمیت می‌شناسند، گفت: فرمانداران مسئولیت خطیری برعهده دارند و در این مسیر، سعه صدر مهم‌ترین ابزار برای موفقیت آنهاست.

خدابخش با بیان اینکه قانون‌مداری، از دیگر ویژگی‌های مهم مدیران است، گفت: فرمانداران با توجه به گستردگی وظایف خود باید بر قوانین مختلف تسلط کافی داشته باشند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تدوین سند تدبیر توسعه استان، گفت: با توجه به گذشت سه سال از تدوین این سند و تغییر شرایط، بازنگری در این سند ضروری است و فرمانداران با ارزیابی عملکرد خود در سه سال گذشته می‌توانند در این زمینه موثر باشند.

وی با تأکید بر اینکه اجرای سند تدبیر توسعه همچنان باید در دستور کار فرمانداران باشد، افزود: با توجه به محدودیت‌های دولت، باید هسته‌های کلیدی که می‌توانند پیشران توسعه بوده و موج پیشرفت ایجاد کنند، در اولویت قرار گیرند.

خدابخش با اشاره به تصویب ۱٫۵ میلیارد دلار اعتبار برای توسعه مناطق روستایی و عشایری از سوی دولت، گفت: استفاده از مدل صندوق تأمین مالی خرد یکی از روش‌های خوب برای بهره‌مندی از این اعتبارات است که باید از سوی فرمانداران مورد توجه قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه برای ورود بخش خصوصی به عرصه توسعه و پیشرفت، ساختار اداری کشور باید اصلاح شود، افزود: ساختار اداری کشور در ۴۰ سال گذشته چنین تنظیم شده بود که دولت پول نفت را در اختیار مدیران قرار دهد و بزرگترین هنر مدیران نیز خرج کردن این پول بود؛ اما امروز شرایط تغییر یافته و برای اجرای پروژه‌ها، بخش خصوصی باید وارد میدان شود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید تسهیل‌کننده فعالیت بخش خصوصی باشند، افزود: امروز ساختار اداری آمادگی کافی در این خصوص ندارد؛ با این حال مدیران باید با سعه صدر و ارتقای ظرفیت روحی خود با مشکلات روبه‌رو شوند تا رفته‌رفته به شرایط مطلوب دست یابیم.

دکتر خدابخش همچنین از خدمات چهار ساله دکتر جبارزاده قدردانی کرد و گفت: ایشان در شرایط سختی مسئولیت استانداری را برعهده گرفتند و از استانداران موفق بودند و امیدواریم در مسئولیت جدید نیز منشأ خیر و برکت برای استان باشند.

در این نشست تعدادی از فرمانداران استان نیز به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص مسائل مختلف پرداختند.