اجتماعی » اخبار شهرستان » اخبار ویژه » فرهنگی
کد خبر : 9861
جمعه - 14 مهر 1396 - 18:07
فرمانده انتظامی شهرستان اهر خبر داد:

افزایش ۴۳۵ درصدی کشفیات مواد مخدر در اهر

فرمانده انتظامی شهرستان اهر از افزایش ۴۳۵ درصدی کشفیات مواد مخدر در شش ماهه نخست سال جاری در این شهرستان خبر داد.

افزایش ۴۳۵ درصدی کشفیات مواد مخدر در اهر

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سرهنگ یونس منفرد در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان اهر، با اعلام اینکه طی ۶ ماهه نخست سال جاری، کشفیات مواد مخدر ۴۳۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است، گفت: مصرف مواد مخدر از معضلات اجتماعی شهرستان است و در این راستا عمده تلاش ما برخورد با عمده و خرده فروشان مواد مخدر در منطقه است که شهرستان را به خاطر منافع شخصی خود آلوده می کنند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه این میزان کشفیات مواد مخدر زنگ خطر را برای جامعه به صدا درآورده است، بیان کرد: نیاز داریم تا خانواده ها در این مقوله بسیار مهم و اثرگذار ورود پیدا کرده و جوانان را از تهدیدهای مواد مخدر حفظ کنند که در کنار آن پلیس نیز آماده دریافت هرگونه اخبار و اطلاعات مربوط به مواد مخدر می باشد.

فرمانده انتظامی اهر دومین اولویت نیروی انتظامی این شهرستان را مبارزه با قاچاق کالا و ارز عنوان کرد و گفت: قاچاق کالا و ارز در هر کشوری موجب نابودی اقتصاد همان کشور می شود که در این راستا طی ۶ ماهه نخست سال جاری، ۸۴۱ میلیون تومان کالای قاچاق توسط مأمورین نیروی انتظامی اهر کشف و ضبط شده است.

سرهنگ منفرد از به کارگیری تمامی تلاش نیروی انتظامی جهت تأمین امنیت و آرامش مردم خبر داد و گفت: نام نیروی انتظامی توأم با شجاعت و دلیرمردی است که با توکل بر خداوند متعال و تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری در ایجاد امنیت و آسایش مردم از هیچ تلاش دریغ نکرده و با از خود گذشتگی و ایثار سعی دارند تا امنیت مردم حفظ شود که نمونه عینی تلاش نیروی انتظامی در این خطه وجود ۳۳ شهید نیروی انتظامی است.

وی با اشاره به اینکه شعار هفته نیروی انتظامی امسال “پلیس برای امنیت، امنیت برای همه” تعیین شده است، افزود: امنیت در رده نخست نعمات پروردگار متعال بوده که به انسان عطا شده است و اگر امروز امنیت داشته باشیم، امکان سرمایه‌ گذاری، تحصیل، کسب و کار و پیشرفت به وجود می‌ آید و اگر امنیت نباشد این اهداف امکان‌ پذیر نیست که اگر امکان‌ پذیر هم باشد به ‌دشواری‌ های بسیاری دچار می‌ شویم.

فرمانده انتظامی شهرستان اهر با بیان اینکه نیروی انتظامی همیشه مورد آماج و هدف دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، ابراز داشت: همواره سعی دشمنان بر این است که امنیت را در کشور از بین ببرند تا به منافع شومی که بر سر دارند دست یابند که نیروهای امنیتی با تبعیت از مقام عظمای ولایت این اجازه را به دشمنان نمی‌ دهند و این آرزو را بر دل‌ های دشمن باقی خواهیم گذاشت.

سرهنگ یونس منفرد در پایان از مردم فهیم و با فرهنگ شهرستان اهر در خصوص برگزاری مراسمات عزاداری دهه اول ماه محرم که با تأمین کنندگان نظم و امنیت جامعه نهایت همکاری را کردند، تشکر و قدردانی کرد.