اجتماعی » اخبار منطقه ارسباران » فرهنگی
کد خبر : 9920
شنبه - 15 مهر 1396 - 12:27

ارسال ١١٣ اثر به سوگواره شعر عاشورایی ارس

مدیر فرهنگی هنری منطقه آزاد ارس از ارسال ١١٣ اثر به سوگواره شعر عاشورایی ارس خبر داد.

ارسال ١١٣ اثر به سوگواره شعر عاشورایی ارس

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ابراهیم نصیری در گفتگو با خبرنگاران گفت: پس از اتمام مهلت ارسال آثار مجموعا ١١٣ اثر به دبیرخانه سوگواره واصل گردید و توسط هیات داوران در دو مرحله مقدماتی و نهایی داوری انجام می گیرد.

وی افزود: داوری نهایی را ٣ تن از اساتید شعری کشورو استان آذربایجان شرقی بر عهده دارند و نتایج مربوطه در اختتامیه سوگواره اعلام خواهد شد.

نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در منطقه آزاد ارس گفت: این سوگواره در گستره استان آذربایجان شرقی و مناطق آزاد ٧ گانه کشور برگزار می شود و امیدواریم برگزاری سالانه این رویداد در کنار اثرات ملی و منطقه ای در فرهنگ ایثار و شهادت، بتواند موجبات رشد و تعالی شعر آیینی در شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس را فراهم نماید.

نصیری با دعوت از اهالی فرهنگ و ادب برای فعال نمودن انجمن های ادبی در این منطقه گفت: متاسفانه جامعه ادبی منطقه تمایلی به ایجاد و قبول مسوولیت در تشکل های غیردولتی را ندارند و علیرغم وجود زمینه ها و استعداد بومی بویژه در حوزه شعر متاسفانه انجمن های ادبی از رونق و قوام مناسبی برخوردار نیستند.

اختتامیه نخستین سوگواره شعر عاشورایی ارس با عنوان کربلای دمشق با حضور استاد کلامی زنجانی، دکتر علیرضا قزوه و دکتر محمدسعید میرزایی از شعرای بنام کشور روز دوشنبه، ١٧ مهرماه و در شهر جلفا برگزار می شود.