به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ابراهیم نصیری در گفتگو با خبرنگاران گفت: پس از اتمام مهلت ارسال آثار مجموعا ١١٣ اثر به دبیرخانه سوگواره واصل گردید و توسط هیات داوران در دو مرحله مقدماتی و نهایی داوری انجام می گیرد.

وی افزود: داوری نهایی را ٣ تن از اساتید شعری کشورو استان آذربایجان شرقی بر عهده دارند و نتایج مربوطه در اختتامیه سوگواره اعلام خواهد شد.

نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در منطقه آزاد ارس گفت: این سوگواره در گستره استان آذربایجان شرقی و مناطق آزاد ٧ گانه کشور برگزار می شود و امیدواریم برگزاری سالانه این رویداد در کنار اثرات ملی و منطقه ای در فرهنگ ایثار و شهادت، بتواند موجبات رشد و تعالی شعر آیینی در شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس را فراهم نماید.

نصیری با دعوت از اهالی فرهنگ و ادب برای فعال نمودن انجمن های ادبی در این منطقه گفت: متاسفانه جامعه ادبی منطقه تمایلی به ایجاد و قبول مسوولیت در تشکل های غیردولتی را ندارند و علیرغم وجود زمینه ها و استعداد بومی بویژه در حوزه شعر متاسفانه انجمن های ادبی از رونق و قوام مناسبی برخوردار نیستند.

اختتامیه نخستین سوگواره شعر عاشورایی ارس با عنوان کربلای دمشق با حضور استاد کلامی زنجانی، دکتر علیرضا قزوه و دکتر محمدسعید میرزایی از شعرای بنام کشور روز دوشنبه، ١٧ مهرماه و در شهر جلفا برگزار می شود.