به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سرهنگ یونس منفرد در صبحگاه مشترک نیروهای مسلح که به مناسبت هفته نیروی انتظامی در محوطه ستاد فرماندهی شهرستان اهر برگزار شد، از کاهش ۵۰ درصدی تصادفات برون شهری در این شهرستان خبر داد و افزود: امسال علاوه بر کاهش تصادفات درون شهری، در تصادفات برون شهری نیز شاهد کاهش ۴۳ درصدی بودیم و طی آن پلیس راه جاده اهر – تبریز، رتبه اول کاهش تلفات جاده ای استان را در شش ماهه گذشته کسب کرد.

وی ادامه داد: در شش ماهه نخست امسال، تعداد ۱۹۴۵ جلد گواهینامه رانندگی صادر شد و شماره گذاری تعداد ۲۶۳۲ دستگاه خودرو و ۲۴۰ دستگاه موتورسیکلت در شهرستان اهر انجام گرفته است.

فرمانده نیروی انتظامی اهر در ادامه گفت: در راستای التزام بخشی به ترافیک شهری اهر، تعداد ۶۹۱ دستگاه موتور سیکلت و ۹۵۹ خودروی متخلف در شش ماهه نخست سال جاری توقیف و به پارکینگ هدایت شده است.

سرهنگ منفرد همچنین از صدور ۱۷۳۸ جلد گذرنامه و ۴۷۸ پروانه و خدمات برای اماکن در شش ماه نخست سال جاری خبر داد و افزود: در ماه های گذشته تعداد ۱۰۹ اماکن متخلف توسط پلیس اطلاعات و امنیت عمومی پلمپ شده است.

وی بیشتری فراوانی جرم سرقت در شهرستان اهر را سرقت لوازم داخل خودرو عنوان کرد و گفت: در شش ماهه نخست امسال، بیش از ۹۰ درصد سرقت های انجام شده در شهرستان اهر توسط نیروی انتظامی کشف شده است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان اهر در خصوص تماس شهروندان با تلفن ۱۱۰ نیز گفت: در آغاز سال ۱۳۹۶ تاکنون، تعداد ۹۶۳۷ تماس از طریق شهروندان با تلفن ۱۱۰ پلیس برقرار شده که ۴۲۵۴ مورد آن عملیاتی بوده و ماموران نیروی انتظامی به محل اعلامی اعزام شده اند.

سرهنگ یونس منفرد در پایان گفت: مردم شهرستان اهر می توانند هرگونه انتقاد، پیشنهاد، درخواست و گزارش تقدیر یا شکایت خود از  عملکرد کارکنان پلیس این شهرستان را از طریق شماره تلفن ۱۹۷ مطرح کنند تا از طریق آن بتوان به ارزیابی درستی از عملکرد پلیس دست یافت.