اخبار شهرستان » اخبار ویژه » اقتصادی
کد خبر : 18348
دوشنبه - 23 بهمن 1396 - 01:29
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس:

لزوم تسریع در روند احداث کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر

نماینده مردم شهرستان های اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی بر لزوم تسریع در روند احداث کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر تاکید کرد.

لزوم تسریع در روند احداث کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بیت الله عبدالهی در نشست قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت با کارآفرینان و صاحبان صنایع شهرستان اهر ضمن تاکید بر لزوم تسریع در روند احداث کارخانه آهک هیدراته، گفت: مسئولان شرکت مس ملی ایران می گویند که امکانات لازم برای احداث این کارخانه تأمین شده ولی روند احداث آن به کندی صورت میگیرد.

وی همچنین افزود: علی رغم اینکه بیش از ۳ سال از کلنگ زنی کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر سپری می شود، ولی اقدامات اخیر شرکت مس در آغاز پروژه قابل تقدیر است.

نماینده مردم اهر و هریس با اشاره به اینکه در خصوص ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی شهرستان اهر غفلت های بسیاری شده است، گفت: متاسفانه با توجه به اینکه صنایع تبدیلی در شهرستان نداریم، سیب های تولیدی کشاورزان اهری در کنار جاده ها و سردخانه ها می ماند.

عبدالهی افزود: راه اندازی صنایع تبدیلی برای بهره وری بیشتر و جلوگیری از زیان باغداران در منطقه بسیار ضروری است.

وی همچنین تاکید کرد: هر اقداماتی که در شهرستان اهر انجام می گیرد، به شهرستان های ورزقان، هوراند، کلیبر و هریس نیز تاثیرگذار خواهد بود.

نماینده مردم شهرستان های اهر و هریس بابیان اینکه حل مشکلات کلان شهر تبریز از جمله حاشیه نشینی در گرو حل مشکلات منطقه ارسباران، اهر و هریس است، ابراز داشت: امروز آنچه که در شهرستان های اهر و هریس بیشتر به آن نیاز داریم، ایجاد صنایع مادر و توسعه و رونق اشتغال است.

بیت الله عبدالهی در پایان با ذکر اینکه شهرستان های اهر و هریس می توانند قطب سوم تولید قطعات خودرو باشند، یادآور شد: ایجاد کارخانه ذوب در معدن مس انجرد می تواند در توسعه اشتغال این معدن موثر واقع شود و بخشی از معضل بیکاری شهرستان اهر را برطرف نماید.