اخبار منطقه ارسباران » فناوری
کد خبر : 34548
چهارشنبه - 2 مهر 1399 - 10:13
در دیدار فرماندار ورزقان با مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی عنوان شد:

راه اندازی مرکز رشد واحدهای فناور در مرکز آموزش ورزقان

با همکاری آموزش فنی و حرفه ای مرکز رشد واحدهای فناور در مرکز آموزش ورزقان راه اندازی شود.

راه اندازی مرکز رشد واحدهای فناور در مرکز آموزش ورزقان

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد باقر خانی، فرماندار ورزقان با حضور در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی با وکالتی، مدیرکل در خصوص ارائه آموزش های مهارتی در شهرستان ورزقان دیدار و گفتگو کرد.

محمد باقر خانی، فرماندار ورزقان در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش های صورت گرفته در خصوص ارائه آموزش های مهارتی به شهروندان ورزقان گفت: مهارت آموزی در هر سطحی مهم است و در شرایط اقتصادی پیش رو استفاده از ظرفیت های موجود در اداره کل آموزش فنی و حرفه ای در شهرستان ورزقان با توجه به پتانسیل های موجود در منطقه از اهمیت ویژ ه ای برخوردار است.
خانی در این دیدار بر راه اندازی مرکز نوآوری با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای آذربایجان شرقی با هدف حمایت از نخبگان، نوآوران و طرح های شرکت های دانش بنیان تاکید کرد و افزود: راه اندازی کسب و کارهای استارت آپ از جمله راهکارهای ایجاد فرصت های شغلی پایدار در شهرستان است.
وی از آمادگی مدیریت شهرستان برای حمایت از مرکز نوآوری در شهرستان خبر داد و اظهار داشت: حمایت از ایده های نوآورانه برای به سرانجام رساندن این طرح ها و ایجاد فرصت های شغلی پایدار از جمله اهداف راه اندازی مرکز نوآوری در شهرستان ورزقان است.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به طبیعت و آب و هوای منطقه گفت: کشت انواع گیاهان دارویی، زنبورداری، صنعت فرش و معادن موجود در منطقه از مهمترین پتانسیل های موجود این منطقه به شمار می رود که با سمت و سو بخشیدن آموزش های فنی و حرفه ای به این حرفه ها، قطعا” بازدهی بیشتری از این صنایع خواهیم داشت.
وی با اشاره به اهمیت آموزشهای فنی و حرفه ای و لزوم فرهنگ سازی در جامعه برای استفاده جوانان از این آموزش ها تصریح نمود:

دربرخی ازمشاغل، مدرک ملاک نیست و این مهارت است که حرف اول را می زند.
در این دیدار، وکالتی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان آذربایجان شرقی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در شهرستان ورزقان، افزود: وجود جوانان فعال، خلّاق و نخبه وهمچنین ظرفیت های موجود در شهرستان، انگیزه مضاعفی به تلاشگران عرصه مهارت آموزی در مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزقان در جهت ارائه هر چه بهتر این آموزش ها به شهروندان ورزقانی می دهد.
وی گفت: انواع آموزش های مهارتی در حوزه های مختلف و با تجهیزات و امکانات خوب به اقشار مختلف جامعه ارائه داده می شود.
وی در خصوص این آموزش ها افزود: آموزشهای مهارتی برای کارگران ساختمان، اجرای دوره های آموزشی نکات ایمنی برای شاغلین در معادن، ساماندهی اوقات فراغت در شهرستان ورزقان، ارائه آموزش های مهارتی به کارکنان وظیفه نیروهای مسلّح و هنرجویان معرفی شده ازسوی کمیته امداد امام (ره) و آموزش حرفه های موجود در کارگاه های مرکز آموزش فنی و حرفه ای ورزقان از جمله اقدامات مهم این اداره کل در راستای مهارت آموزی شهروندان عزیز ورزقان می باشد.
منبع: نصر