اخبار شهرستان » اخبار ویژه » عمومی
کد خبر : 38462
پنجشنبه - 13 آذر 1399 - 10:37
مدیر جهاد کشاورزی اهر:

افزایش بیش از هشت برابری سطح گلخانه‌ های شهرستان اهر

مدیر جهاد کشاورزی اهر از افزایش بیش از هشت برابری سطح گلخانه‌ های شهرستان اهر خبر داد.

افزایش بیش از هشت برابری سطح گلخانه‌ های شهرستان اهر

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مدیر جهاد کشاورزی اهر روز پنجشنبه در گفت و گویی گفت: سطح کل گلخانه‌های شهرستان تا پنج سال قبل ۶ هزار و ۶۰۰ متر مربع به تعداد ۲ واحد بود که این رقم در حال حاضر به ۱۳ واحد گلخانه با وسعت ۵۱ هزار و ۱۰۰ مترمربع افزایش یافته است.

محمد اسدی اظهار کرد: علاوه بر این برای بیش از ۵۰ واحد گلخانه صنعتی و کوچک مقیاس به وسعت ۵۰ هزار مترمربع در این شهرستان مجوز تاسیس صادر شده است.

وی تشریح کرد: از سال ۱۳۹۵ تاکنون با استفاده از تسهیلات بانکی ۱۰ واحد گلخانه صنعتی و کوچک مقیاس جدید به وسعت ۳۸ هزار و ۷۰۰ مترمربع و نیز گلخانه‌های کوچک مقیاس ۳۰۰ مترمربعی در روستاهای آذغان، کاشان، دیزبین، یخفروزان، اوشدلق، کوسه لر، خونیق، قلندر و حومه اهر به بهره برداری رسیده است.

اسدی ادامه داد: در زمان حاضر ۲ واحد گلخانه صنعتی به وسعت ۶ هزار مترمربع در اراضی «یاغبستلو» و ۲ واحد هیدروپونیک در حومه اهر و ۶ واحد کوچک مقیاس به وسعت ۱۵۰۰ مترمربع در روستاهای «کوسه لر»، «قلندر»، «وجنی» و  «قوری گول» با استفاده از تسهیلات سامانه سیتا در حال بهره‌برداری، ساخت و ساز و یا در  شرف بهره‌برداری است.

وی تسهیلات اعطایی برای هر واحد گلخانه کوچک مقیاس را  ۱۷۵ میلیون تومان اعلام کرد و گفت: همچنین پنج واحد گلخانه کوچک مقیاس در اهر  با تسهیلات ۸۷۵ میلیون تومانی جهت عقد قرارداد به بانک کشاورزی معرفی شده اند و نیز مجتمع گلخانه‌ای ۲۴ هکتاری اهر در اراضی دهستان در دست بروزرسانی مطالعات فاز اول و تکمیل مطالعات فاز دوم است.

اسدی با بیان اینکه در حال حاضر مدرن ترین گلخانه شیشه ای طرح هیدروپونیک اهر با طرح وینلو هلند در سطح ۶ هزار و ۲۵۰ مترمربع در حال اجرا و اتمام است، اظهار امیدواری کرد با توجه به سطح متقاضیان روزبه‌روز بر علاقمندان و متقاضیان احداث گلخانه در سطح شهرستان افزوده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی اهر گفت: در راستای اجرای برنامه های وزارت جهادکشاورزی مبنی بر افزایش تولید در محیط های کنترل شده گلخانه‌ای و افزایش بهره‌وری از زمین‌های خرد و کوچک کشاورزی و افزایش اشتغال و تسهیل و تسریع در فرایند صدور مجوزها و پروانه ساخت، ساماندهی و تاسیس واحدهای گلخانه‌ای کوچک مقیاس در اراضی داخل محدوده روستاها و شهر در مساحت های کمتر از ۳۰۰ متر مربع در حال انجام است که در مدت کوتاه تاکنون ۴۰ فقره مجوز تاسیس برای متقاضیان در سطح شهرستان صادر شده است.