اخبار استان آذربایجان شرقی » عمومی
کد خبر : 39510
چهارشنبه - 3 دی 1399 - 19:12
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای آذربایجان شرقی:

۲۵ نقطه پرحادثه جاده‌های استان آذربایجان شرقی ساماندهی می ‌شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای آذربایجان شرقی، گفت: از مجموع ۲۵ نقطه حادثه خیز استان، ۱۰ پروژه با ۱۵ میلیارد تومان آماده بهره‌برداری است.

۲۵ نقطه پرحادثه جاده‌های استان آذربایجان شرقی ساماندهی می ‌شود

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اروجعلی علیزاده در جلسه افتتاح پروژه‌های راه‌سازی و حمل و نقل که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، با اشاره به اینکه اولویت ما در سازمان راهداری، حذف نقاط پرحادثه، هوشمندسازی جاده‌ها و روسازی آسفالت روستایی است، اظهار داشت: در یک سال گذشته ۲۱۹ کیلومتر روکش آسفالت به ارزش ۱۴۶ میلیارد تومان در استان انجام شده است.

وی از اجرای طرح ابرار برای روسازی و بهسازی آسفالت روستایی در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: ۸۰ کیلومتر روسازی و بهسازی آسفالت روستایی با ۵۱.۶ میلیارد تومان اعتبار انجام دادیم و تحویل مردم شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی، با اشاره به ساماندهی نقاط پرحادثه جاده‌های استان، خاطر نشان کرد: از مجموع ۲۵ نقطه حادثه خیز استان، ۱۰ پروژه با ۱۵ میلیارد تومان آماده بهره برداری است.

علیزاده، از هوشمندسازی جاده‌های استان خبر داد و گفت: امسال ۳۱ سامانه کنترل سرعت هم در استان نصب شد و روند هوشمندسازی جاده های آذربایجان شرقی سرعت یافت.

روسازی و بهسازی جاده‌های آذربایجان شرقی با بیش از ۷۰۰ هزار تن آسفالت‌

ابوالقاسم سلطانی با اشاره به اینکه در سال ۱۳۹۷ آذربایجان شرقی حدود ۲۳۴ کیلومتر آزادراه داشتیم، اظهار داشت: امسال میزان آزادراه استان به ۲۸۹ کیلومتر رسید و این استان یکی از بیشترین آزادراه‌ها را داریم.

وی با بیان اینکه حدود ۴۰۰ کیلومتر اتوبان در سال ۹۷ داشتیم، ابراز داشت: امسال به ۵۸۱ کیلومتر رسیده و روند تکمیل و احداث اتوبان در استان با سرعت مناسبی پیگیری می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی، حجم راه‌های اصلی استان در سال ۹۷ را یادآور شد و گفت: ۹۹۳ کلیومتر راه اصلی ما امسال به ۱۰۵۱ رسیده است و گسترش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه راه‌های اصلی استان به دلیل عدم توجه و عدم صرف هزینه نگهداری، رو به اضمحلال بودند، خاطر نشان کرد: امسال و سال گذشته بیش از ۷۰۰ هزار تن آسفالت برای بهسازی و نگهداری راه‌های اصلی استان توزیع شده است.‌

سلطانی با بیان اینکه باید اتوبان تبریز-اهر تا پایان سال به بهره برداری می‌رسید، افزود: قول ما برای اتمام ۴ کیلومتر باقیمانده، به دلیل اتمام فصل کاری و فرا رسیدن سرمای زودرس، نتوانستیم پروژه را به اتمام برسانیم که فقط با ۲۰ روز کاری با دمای بالای ۱۵ درجه، می‌توانیم این پروژه را تکمیل و افتتاح کنیم.

وی از اجرای ۷۴ پروژه بازآفرینی شهری در ۲۵ محله استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: این پروژه با اعتبار ۵۲ میلیارد تومانی اجرا شد و ۶.۷ متر مربع در این شهرها به سطح سرانه خدمات عمومی محلات اضافه کرده است.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی تصریح کرد: ۲۲ هزار هکتار مساحت تبریز است که ۲۵ درصد آن بافت ناکارآمد است که باید به سرعت نسبت به بازسازی این مناطق اقدام شود.

منبع: تسنیم