اخبار استان آذربایجان شرقی » فرهنگی
کد خبر : 51088
دوشنبه - 15 شهریور 1400 - 17:14
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان ‌شرقی:

پایگاه‌ های سنجش تحصیلی در آذربایجان‌ شرقی تا آخر شهریور فعال هستند

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان ‌شرقی با بیان اینکه پایگاه‌های سنجش تحصیلی تا پایان شهریور ماه فعال خواهند بود، گفت: در این پایگاه‌ها، سنجش نوآموزان پیش دبستانی و پایه اول انجام می‌شود.

پایگاه‌ های سنجش تحصیلی در آذربایجان‌ شرقی تا آخر شهریور فعال هستند

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، جعفر پاشایی در جلسه هماهنگی تسریع سنجش نوآموزان پیش دبستانی و ابتدایی اظهار کرد: بعد از شروع سال تحصیلی، فعالیت پایگاه های سنجش با هماهنگی اداره استثنایی ادامه می یابد.
وی خاطرنشان کرد: ادامه روند سنجش و شروع سنجش پیش دبستانی هر چه سریع تر به مناطق ابلاغ شود تا اولیا نسبت به ثبت نام اقدام کرده و از سنجش عقب نمانند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی همچنین در مورد بازگشایی مدارس گفت: بازگشایی مدارس بر اساس تصویب مجلس شورای اسلامی از اول مهرماه به صورت غیر حضوری آغاز می شود تا زمینه و مقدمات آموزش حضوری از جمله واکسیناسیون معلمان، اولیای دانش آموزان و رانندگان سرویس های مدارس فراهم شود.
پاشایی افزود: آموزش ها از اول آبان ماه به صورت ترکیبی خواهد بود چرا که سیاست وزارت آموزش و پرورش اقتضائی است.
وی ادامه داد: مدارسی که زیر ۱۵۰ نفر و یا بیشتر از ۱۵۰ دانش آموز دارند در صورت داشتن فضای مناسب و ظرفیت کافی می‌توانند کل دانش آموزان را به گروه های ۷۵ نفری تقسیم کرده و با فاصله در کلاس های ۱۰ نفری حضوری تدریس کنند.
پاشایی در مورد دانش آموزان عشایری و روستایی هم گفت: در صورتی که تعداد دانش آموزان زیر ۱۰ نفر باشد آموزش ها به صورت حضوری خواهد بود.
وی در مورد دانش آموزانی هم که هیچ‌گونه امکان آموزش حضوری ندارند، افزود: در این مناطق از آموزش های تلویزیونی استفاده می کنیم.
پاشایی خاطرنشان کرد: حدود ۸۰ درصد فرهنگیان در آذربایجان شرقی واکسینه شده اند که پس از واکسینه شدن خانواده‌های دانش‌آموزان و رانندگان سرویس‌های مدارس، پیش‌بینی می‌کنیم از اول آبان شاهد آموزش های حضوری باشد.

منبع: ایرنا