اجتماعی » اخبار استان آذربایجان شرقی
کد خبر : 71221
شنبه - 8 بهمن 1401 - 21:05

دادستان تبریز تخلف برخی از شرکت های تعاونی مسکن را محرز دانست

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی اسلامی شهرستان تبریز بروز تخلف از تعدادی شرکت‌های تعاونی مسکن آذربایجان شرقی را تایید و اضافه کرد: این تخلفات برای دادستانی محرز شده است.

دادستان تبریز تخلف برخی از شرکت های تعاونی مسکن را محرز دانست

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بابک محبوب علیلو روز شنبه در گفت و گویی اعلام کرد: متاسفانه برخی از شرکت های تعاونی مسکن یا شرکت های تعاونی خاص برخلاف مقررات، اراضی غیرمسکونی را خریداری و به طور غیرقانونی می فروشند که این اقدام همان زمین خواری و تغییر کاربری اراضی است.

وی تخلفات برخی شرکت های تعاونی و تعرض به اراضی ملی و انفال را محدود اما محرز دانست و افزود: برخی افراد با تشکیل شرکت هایی با نام و عنوان شرکت های تعاونی مسکن یا شرکت های تعاونی خاص مقررات مربوط به اراضی زراعی، باغی و یا اراضی که انتقال آن از نظر قانونی ممنوعیت دارد مثل انفال را خریداری و تحت عنوان شهرک سازی، قطعه بندی کرده و به اعضا می فروشند.

محبوب علیلو با تاکید بر اینکه این شرکت ها مردم را فریب داده و کلاهبرداری آشکار می کنند، اظهار داشت: این موضوع در سطح شهرستان های آذربایجان شرقی و بیشتر در شهرستان تبریز مشاهده شده است.

وی ادامه داد: در راستای پیشگیری از این مسایل اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر مسئولان ذیربط براساس وظایف محوله قانونی و نظارت های انجام شده، نسبت به برخورد قانونی با این شرکت ها باید اقدامات لازم را انجام داده و مانع از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی و احداث غیرمجاز واحدهای مسکونی و ویلائی شوند.

دادستان مرکز آذربایجان شرقی با ابراز تاسف از اینکه این اقدامات زمین خواری رایج شده است، گفت: با توجه به قانون منع خرید اراضی غیرمسکونی توسط تعاونی های مسکن و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی و همچنین قانون منع خرد شدن اراضی زراعی و باغی، تمامی شرکت های تعاونی و غیرتعاونی موظف هستند نسبت به رعایت قانون مذکور اقدام کنند.

محبوب علیلو خاطرنشان کرد: در صورت خرید اراضی غیرمسکونی به منظور احداث واحدهای مسکونی و یا شهرک های مسکونی، بر اساس بند ۱۷ ماده ۶۶ قانون بخش تعاون، متحلفان شناسایی و به مرجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی اضافه کرد: تمامی شرکت ها و اشخاص حقیقی و حقوقی موظف هستند نسبت به رعایت قانون مذکور اقدام کرده و تنها مجاز به خرید اراضی مسکونی جهت احداث مسکن یا شهرک های مسکونی هستند.

محبوب علیلو تاکید کرد: استفاده از عنوان تعاونی مسکن یا خاص به عیچ عنوان مجوزی برای خرید اراضی غیرمسکونی و تغییر کاربری آنها و احداث واحدهای مسکونی و ویلائی نیست.

منبع: ایرنا