اخبار شهرستان » اخبار ویژه » فرهنگی
کد خبر : 71428
پنجشنبه - 13 بهمن 1401 - 12:30
فرماندار اهر:

ظرفیت شعرای انجمن ادبی اهر مغفول مانده است/ آثار ادبی شعرای اهر به گفتمان تبدیل شود

فرماندار اهر گفت: آثار تولیدی ادبی شعرای اهر بایستی پس از داوری و انتخاب آثار به گفتمان تبدیل شود.

ظرفیت شعرای انجمن ادبی اهر مغفول مانده است/ آثار ادبی شعرای اهر به گفتمان تبدیل شود

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ابوالفضل غنی‌زاده در عصر شعر انقلاب به مناسبت دهه فجر در کتابخانه عمومی شیخ شهاب‌الدین اهری برگزار شد، اظهار داشت: به مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی پیشنهاد کردیم تا از آثار فاخر ادبی و تبدیل این آثار به گفتمان و نهایتاً ارزیابی و داوری آثار ادبی است.

فرماندار اهر بابیان این‌که هنرمندان سرمایه‌های اجتماعی شهرستان اهر هستند، افزود: آثار تولیدی ادبی شعرای اهر بایستی پس از داوری و انتخاب آثار به گفتمان تبدیل شده و حتی در حوزه موسیقی سنتی عاشیقی نیز استفاده شود، چراکه ظرفیت و توانمندی هنرمندان انجمن ادبی اهر همانند برخی بخش‌های دیگر مغفول مانده است.

وی از تألیف کتابی تحت عنوان پیشینه فرمانداری‌های ۱۸ محال منطقه‌ی قره‌داغ خبر داد و گفت: جای کتابی که بیوگرافی و پیشینه فرمانداری‌ ۱۸ محال قره‌داغ را نشان دهد خالی است لذا برای تدوین و تألیف چنین کتابی اسناد تاریخی منطقه‌ی قره‌داغ در حوزه سیستم حکمرانی جمع‌آوری می‌شود.

غنی‌زاده با تبریک فرارسیدن دهه‌ی مبارک فجر تصریح کرد: سال ۵۷ ملت ایران به‌صورت یکپارچه تصمیم گرفتند تا به استبداد و استعمار میهن اسلامی را از ستم رژیم پهلوی و کشورهای غربی رهایی بخشند و خوشبختانه نیز توانستند و اگر زندگی قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را مقایسه کنیم عمیقاً به نقش حکمرانی مردمی در جمهوری اسلامی پی خواهیم بُرد.

فرماندار اهر ادامه داد: انقلاب اسلامی نتیجه ده‌ها سال مبارزه ملت ایران بود، در این میان از شروع تا پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از مردم و جوانان آزادی‌خواه به شهادت رسیدند، این رهایی از استبداد و ظلم برای ملت ایران دستاوردهای بسیاری به همراه داشته است.