اخبار شهرستان » مصاحبه » ورزشی
کد خبر : 7943
شنبه - 28 مرداد 1396 - 12:40

برگزاری اولین جشنواره سوارکاری پارادرساژ در اهر

رئیس هیأت سوارکاری شهرستان اهر از برگزاری اولین جشنواره سوارکاری جانبازان و افراد دارای معلولیت کشور (پارادرساژ) در این شهرستان خبر داد.

برگزاری اولین جشنواره سوارکاری پارادرساژ در اهر

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی شوره کندی در گفتگو با خبرنگراران ضمن اعلام این خبر گفت: این جشنواره برای نخستین بار است که در ایران برگزار می شود و به نوعی می گفت که انتخاباتی پارالمپیک (پارادرساژ) پاراالمپیک ویژه برای معلولین ذهنی است.

وی افزود: این مسابقات در ۴ رده سنی و حرکتی و ۲ رده اختلالات ذهنی برگزار می شود و پیش بینی می شود حدود ۵۰ الی ۱۰۰ نفر در این مسابقات شرکت کنند.

دبیر جشنواره مسابقات سوارکاری جانبازان و معلولین کشور گفت: این مسابقات با همکاری المپیک ویژه ایران، هیأت سوارکاری استان، هیئت ورزش های جانبازان و معلولین آذربایجان شرقی، فرمانداری شهرستان اهر، اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران و جانبازان شهرستان اهر، اداره بهزیستی شهرستان اهر، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اهر، اداره آموزش و پرورش شهرستان اهر، اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان اهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۱۴ الی ۱۷ شهریورماه در زمین چمن ورزشگاه تختی شهر اهر برگزار می شود.

علی شوره کندی افزود: روز ۱۴ شهریورماه پذیرش ورزشکاران انجام شده و در روز ۱۵ شهریورماه مسابقات جشنواره اجرا می شود و در روز ۱۶ شهریورماه آیین اختتامیه و اهدای جوایز برگزار می شود که در هر رده از نفرات اول تا سوم با اهدای جایزه تقدیر خواهد شد.

وی اظهار کرد: در روز شانزدهم شهریورماه برنامه گردشگری در شهرستان اهر برای ورزشکاران ترتیب می یابد و روز ۱۷ شهریور پایان جشنواره خواهد بود.

رئیس هیئت سوارکاری شهرستان اهر افزود: برای پربارتر شدن مسابقات با همکاری اداره ورزش و جوانان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی و گردشگری جشنواره بومی ـ محلی نیز پیش بینی شده است.

علی شوره کندی در پایان گفت: از تلاش ها و زحمات آقای دکتر جاویدی، رئیس کمیته زیبایی فدراسیون سوارکاری کشور، رئیس هیئت سوارکار استان آذربایجان شرقی و مهندس عافیان، رئیس کمیته جانبازان و معلولین هیئت سوارکاری استان و آقای علیجانپور رئیس اداره ورزش و جوانان اهر که زحمات بیشتری متقبل شده اند، تقدیر و تشکر می نماییم.