به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سید عباس فاطمی در آیین رسمی آغاز فیلمبرداری فصل دوم سریال جلال که در پارک‌موزه شمیم پایداری برگزار شد، با تاکید بر اینکه این سریال با عشق ساخته شده است اظهار داشت: فصل دوم سریال جلال داستان زندگی مادران و همسرانی است که فرزندان و عزیزان خود را در جنگ از دست دادند و عاشقانه زندگی می کنند.

وی با بیان اینکه سریال جلال۲ از ۲۹ بهمن ۵۶ تبریز تا آزادسازی سوسنگرد را روایت خواهد کرد گفت: برای جلال، ۵ فصل طراحی شده، چراکه ظرفیت بزرگی در تبریز وجود دارد و می‌توان بخشی از تاریخ تبریز و آذربایجان را در این قالب به تصویر کشید.

رئیس مرکز سیمای استان‌های صداوسیما با تاکید بر اینکه این سریال اثر ماندگاری برای نشان دادن وحدت ملی و روابط عاطفی خانواده است، ابراز داشت: خانواده جلال یک خانواده منسجم و تراز ایرانی و انقلابی را با ظرفیت های بزرگ تاریخی به تصویر کشیده شده است.

وی جلال۲ را دقیق ترین نگاه به دفاع مقدس دانست و گفت: کار پیچیده‌ای برای این پروژه نشده، بلکه روایت دقیق صورت گرفته و پژوهش قوی پشتوانه فیلمنامه است.

فاطمی با بیان اینکه باید تاریخ مبارزات را روایت کنیم و تاریخ این کشور را برای آیندگان حفظ کنیم، خاطرنشان کرد: معتقدم در مورد تاریخ کم کار کردیم لذا در برنامه ۵ ساله تولیدات نمایشی ما در استان‌ها در راستای روایت تاریخ پرافتخار گدشته است.

وی ادامه داد: تولید سریال شهید شهریاری در زنجان، شهید باهنر در کرمان، سنجرخان در کردستان، شهید زین‌الدین در قم، شهید لشکری در قزوین آغاز شده و رشادت خلبانان و ارتشی ها و نیروهای مسلح و جهادگران در قالب مستند و انیمیشن و فیلم و سریال تولید می کنیم.

رئیس مرکز سیمای استان‌های صداوسیما با تاکید بر اینکه اعتقاد ما این است که جذاب تر از این سوژه های واقعی سوژه ای نداریم، تصریح کرد: مجاهدت‌های ایرانیان در صد ساله به اوج رسید و رشادت‌های بزرگی را شاهد بودیم.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر این سریال‌های مفاخر استانی، ۲۲ سریال اجتماعی هم در مراکز استان‌ها در حال تولید است ابراز داشت: توجه به تاریخ پرافتخار گذشته و رشادت‌های تاریخی، کار بیشتر و مجاهدت بیشتر نیاز دارد و باید از هم افزایی ظرفیت‌ها در استان‌ها استفاده کنیم.

فاطمی با بیان اینکه در تبریز علما و عرفا و شعرا و قهرمانان و شهدای زیادی داریم که هر کدام ظرفیت ساخت سریال فاخر را دارند، اضافه کرد: همه کارشناسان اذعان دارند که اگر قیام تبریز در ۲۹ بهمن ۵۶ نبود، انقلاب اسلامی ابتر می ماند که چنین اتفاقات تاریخی هم ظرفیت به تصویر کشیدن را دارد.

وی از تولید ۱۴۴ مستند مدافعان حرم در صداوسیمای مراکز استان‌ها خبر داد و گفت: این مستندها قرار بود توسط شهید سردار سلیمانی رونمایی شود که به شهادت خود سردار منجر شد.

رئیس مرکز سیمای استان‌های صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، رسالت صداوسیما در تبیین و تصویر کشیدن تاریخ مناطق مختلف کشور بسیار سنگین دانست و گفت: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، فرهنگ قتلگاه انقلاب شمرده می‌شود للا باید تمام توان خود را در این جبهه به کار گیریم.

وی با اشاره به اینکه در سال جهش تولید، جهش تولید معنادار در مرکز آذربایجان شرقی رخ داده است، تصریح کرد: در کمتر از ۱۸ ماه سومین سریال تولیدی این مرکز در شبکه های سراسری پخش می‌شود که امیدوارم جلال۲ یا در بهمن و یا به عنوان سریال رمضانی به پخش برسد.

فاطمی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در ساخت سریال‌های تاریخی و مفاخر، هزینه نیست و ریال به ریال ان ماندگار است خاطر نشان کرد: باید انسان سازی کنیم تا تاریخ ما ماندگار باشد.

منبع: تسنیم