به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، آیت الله جواد حاجی زاده در یازدهیمن جشنواره تجلیل از نخبگان علمی، فرهنگی، هنری و ورزشی آموزش و پرورش شهرستان اهر، رشد علمی و بالندگی کشور را از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و گفت: پیش از انقلاب اسلامی هیچ توجهی به بالندگی های علمی، رشد و تولید علم نمی شد تا حکومت های طاغوتی از جهل مردم استفاده کنند که اگر مردم باسواد می شدند از حکومت مطالباتی خواهند داشت و به همین دلیل حکومت طاغوت با رشد علمی و باسوادی مردم مخالفت می کرد.

وی با اشاره به اینکه نظام اسلامی و ولایی برای اقشار دانش آموز و دانشجو اهمیت ویژه ای قائل است، گفت: رهبر فرزانه انقلاب برای دانشجویان بیشتر وقت می گذارند و همه این ها نشان از توجه ایشان به مسائل علمی در کشور بوده که اکنون شاهد پیشرفت های علمی در کشور هستیم.

امام جمعه اهر ادامه داد: جمهوری اسلامی در زمینه تولید علم کارنامه درخشانی دارد و در دنیا یکی از کشورهای معتبر به شمار می رود که این مسائل موجب می شود تا از نعمت انقلاب سپاس گذار بوده و روحیه انقلابی خود را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه تمامی موفقیت ها، عزت و عظمت کشور ما نشأت گرفته از روحیه انقلابی است، گفت: در کشوری زندگی می کنیم که عزت و عظمت دارد و هیچ گاه در مقابل استکبار جهانی سر تعظیم فرود نمی آورد که امید می رود نخبگان جامعه نیز با تأسی و حفظ روحیه انقلابی، برای سرافرازی کشور بیش از پیش تلاش کنند.

امام جمعه شهرستان اهر روحیه انقلابی را رمز پیروزی در عرصه های مختلف ذکر کرد و افزود: استعدادی که نخبگان دارند، اگر ایمان و تقوایشان نیز بیش از الان باشد، به مرحله نبوغ نیز خواهند رسید.

حاجی زاده تأکید کرد: نخبگان باید ضمن شکرگذاری از خداوند و برای کمک به پیشرفت علمی در جامعه، بیش از پیش مطالعه کرده و به کارهای پژوهشی بپردازند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه نخبگان در جامعه تأثیرگذاری فراوانی دارند، یادآور شد: نخبگان باید از بازی های سیاسی به دور باشند و وارد بازی های سیاسی نشوند که چون شاید برخی ها از استعداد آنها برای تشکلات خودشان سوء استفاده کنند.