به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، زاهد محمودی در جلسه شورای عشایر شهرستان اهر  با اشاره به اینکه عشایر در اقتصاد کشور نقش مؤثر و بی بدیلی دارند، اظهار داشت: طبق فرموده امام راحل عشایر ذخایر انقلاب اسلامی هستند و ما نقش و تأثیرگذار جامعه عشایری را در تمامی صحنه ها انقلاب دوران دفاع مقدس دیده ایم.

وی، مصداق بارز “حمایت از کالای ایرانی” را جامعه عشایری دانست و افزود: جامعه عشایری صرفاً تولید کننده هستند که حمایت از این قشر برای مسئولان تکلیف است.

فرماندار اهر با بیان اینکه بخش عمده ای از صنایع دستی شامل ورنی، جاجیم، گلیم و فرش توسط عشایر تولید می شود، گفت: ارائه آموزش در حوزه های مختلف برای عشایر می تواند آنان را در آشنایی با تکنولوژی و به کارگیری در عرصه تولید کمک کند.

محمودی با تأکید بر اینکه اعضای شورای مدیریت بحران شهرستان اهر هنگام کوچ عشایر در حالت آماده باش قرار گیرند، گفت: با توجه به اینکه سال گذشته شاهد وقوع سیل در مناطق عشایر نشین شهرستان اهر بودیم و به لحاظ اینکه شاهد حوادث غیرمترقبه ای این چنینی نباشیم، لازم است تا شورای مدیریت بحران اقدامات پیشگیرانه ای انجام دهد.

وی به پرداخت تسهیلات قانون حمایت و توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری نیز اشاره کرد و افزود: اخیراً معاون اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی بخشنامه‌ هایی که به شهرستان‌ ها ابلاغ کرده‌ اند، به‌ جای اینکه در پرداخت تسهیلات قانون حمایت و توسعه اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری تسهیل کنند، بیشتر محدودیت ایجاد کرده اند که لازم بود تا ما پیگیری هایی لازم را انجام دهیم بر همین اساس مراتب را به اطلاع استاندار آذربایجان شرقی رسانده ایم.

 فرماندار شهرستان اهر در پایان با اشاره به اینکه تلاش می کنیم تا هر قانون، مقررات و آیین نامه ها را به نفع جامعه و مردم تفسیر شود، ابراز داشت: تأکید داریم دستگاه های اجرایی شهرستان نیز آیین نامه ها، ضوابط، قوانین و بخشنامه ها را به نفع مردم تفسیر کنند.