به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عباسعلی درستی با بیان این‌که تحویل واکسن اسپوتنیک و آسترازنکا در هفته جاری انجام نگرفته است، گفت: تمامی افرادی که زمان تزریق دز دوم آن‌ها با این نوع واکسن‌ها فرا رسیده است، به مراکز بهداشت مراجعه نکنند و منتظر اطلاع‌رسانی در هفته‌های آتی باشند.
وی خاطرنشان کرد: حد فاصله تزریق دز دوم واکسن اسپوتنیک تا سه ماه پس از تزریق دز اول و واکسن آسترازنکا نیز تا شش ماه پس از تزریق دز اول است، از این رو از لحاظ علمی جای هیچ نگرانی نیست و ما هنوز وقت برای تامین این واکسن‌ها داریم.
او با اشاره به مشکل تامین واکسن در بعضی شهرستان‌ها به خصوص تبریز در روز دوشنبه، گفت: با توجه به این‌که مدیریت سامانه واکسیناسیون و نوبت دهی به صورت استانی انجام نمی‌گیرد، نبود واکسن در روز دوشنبه به صورت کامل اطلاع رسانی نشده و به همین دلیل برخی از افراد بدون اطلاع از نبود واکسن به مراکز بهداشت مراجعه کرده اند.
درستی ضمن عذرخواهی از شرایط به وجود آمده، وضعیت به وجود آمده را مربوط به تهران و وزارت بهداشت دانست و ادامه داد: محموله جدید واکسن کرونا روز دوشنبه به دست ما رسیده و قرار است تا از روز سه شنبه در مراکز بهداشت استان، تزریق واکسن کرونا تداوم داشته باشد.
وی افزود: آخرین محموله دریافتی واکسن کرونا تا روز تاسوعای حسینی کافی خواهد بود. از طرفی مقرر شده تا محموله جدید در روز تاسوعا و یا روزهای آتی تامین شود که اگر واکسن‌ها پیش از عاشورا به دستمان برسد، در این روز نیز تزریق واکسن خواهیم داشت وگرنه به احتمال زیاد، واکسیناسیون در روز عاشورا در سطح استان انجام نخواهد شد.

منبع: پانا