به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد میرزاپور با بیان اینکه تعداد بیمار بستری در بخش های کرونایی بیمارستان اهر هم اکنون ۱۲۱ نفر است که کل ظرفیت بخش‌های عادی و ویژه به بیماران کرونایی اختصاص یافته است، اظهار کرد: تعداد کرونا مثبت شناسایی شده در شهرستان اهر به ۹۰۸۴ نفر رسید که ۷۵۹۷ مورد متعلق به شهر و ۱۴۸۷ نفر مربوط به جمعیت روستایی شهرستان است.

وی افزود: آمار فوتی کرونایی در اهر تا به حال به ۲۷۵ نفر رسیده که ۲۲۲ نفر از جمعیت شهر و ۵۳ نفر از روستاها بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

میرزاپور گفت: تعداد بیمار مراجعه کننده بیش از ظرفیت پذیرش بیمارستان است و هر روز بین ۲۵ تا ۳۰ نفر به دلیل عوارض حاد بیماری بستری می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه منفی بودن تست، رد کننده ابتلا به بیماری نیست و در تجمعات اخیر، ویروس در کل شهرستان گردش داشته است، ادامه داد: هر فردی علائم سرماخوردگی شامل تب، سرفه، گلودرد، آبریزش بینی، بدن درد، تنگی نفس و… دارد، مبتلا به بیماری کروناست و باید خود را قرنطینه کند. افراد مبتلا باید در صورت شدید بودن علائم به بیمارستان یا مرکز ۱۶ ساعته مراجعه کنند. همچنین توصیه می‌کنم همه خود را به مدت ۱۴ روز قرنطینه کنند، از ترددهای غیرضروری بپرهیزند و در صورت علامت‌دار بودن به مرکز ۱۶ ساعته یا بیمارستان مراجعه کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اهر گفت: افراد بالای ۴۷ سال که نسبت به واکسناسیون خود اقدام ننموده اند، روز شنبه(۳۰ مرداد ۱۴۰۰) از ساعت ۸ صبح لغایت ۱۴ به نزدیک‌ترین مرکز سلامت محل سکونت خود مراجعه کند.