به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سردار حسین عبدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه پلیس به افرادی که مشکل صحبت، شنیدن و یا گویش دارند با افتتاح سامانه پیام کوتاه ۱۱۰ خدمت رسانی خواهد کرد، اظهار کرد: هم استانی‌ها می توانند به صورت شبانه‌روزی با این سامانه در حوزه‌های مختلف فوریتی پلیسی، بررسی اطلاعاتی، راهنمایی و ارشاد خدمات دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه پلیس در راستای افزایش خدمات رسانی به مردم و توسعه و هوشمندسازی برنامه‌های خود به تازگی اقدام به راه اندازی سامانه پیام کوتاه ۱۱۰ کرده است، ادامه‌ داد: با استناد به گزارش انجمن حمایت از افراد با افت شنوایی، قریب به دو درصد از جامعه را افراد ناشنوا یا با افت شنوایی تشکیل می‌دهند که به دلیل ناتوانی و مشکلات کلامی، قادر به برقراری تماس تلفنی با مرکز فوریت‌های پلیسی نیستند که خوشبختانه با رونمایی از سامانه پیام کوتاه این امکان فراهم شد تا این افراد با پلیس در ارتباط باشند.

سردار عبدی در رابطه با قابلیت‌های سامانه پیام کوتاه ۱۱۰ خاطرنشان کرد: شهروندان آذربایجان شرقی که تمایل به ارسال پیامک به این سامانه دارند، ابتدا پیش شماره ۱۱۰ و سپس کد استان محل سکونت (کد آذربایجان شرقی) را وارد و سپس درخواست خود را به همراه آدرس و نشانی مورد نظر مطرح کنند.

وی با بیان اینکه ماموریت‌های پلیس حیاتی و مهم هستند، تاکید کرد: ایجاد مزاحمت از طریق تماس تلفنی یا ارسال پیامک به فویت‌های پلیسی ۱۱۰ پیگیرد قانونی و قضایی دارد، بنابراین از شهروندان درخواست می‌کنیم با کنترل رفتار فرزندان خود در این زمینه با پلیس همکاری و تعامل داشته باشند.

منبع: ایرنا