به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسین حاتمی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات احیای گمرک این شهرستان گفت: گمرک خداآفرین می‌تواند سالانه تا سقف ۱۰ میلیون دلار کالای همراه مسافر ترخیص کند و این میزان گردش مالی موجب رشد اقتصادی و رونق کسب و کار در منطقه خواهد شد.

روند ایجاد گذرگاه رسمی و صدور کالا از این گمرک نیز در مراحل نهایی قرار دارد و بزودی این مسئله مهم که آرزوی دیرینه مردم خداآفرین است، محقق می‌شود.

اورنگی ناظر گمرکات استان آذربایجان‌شرقی هم در این نشست گفت: هم اکنون زیر ساخت‌های فنی برای ترخیص کالای همراه مسافر و صادرات کالا در گمرک خداآفرین فراهم است و در صورت وجود آمادگی تجار، انجام هرگونه عملیات تجاری و گمرکی بدون وقفه انجام می‌شود.

علی‌اکبر نکونام فرماندار خداآفرین نیز گمرک را ظرفیت مناسبی برای ایجاد اشتغال و بهبود درآمد مردم منطقه خواندو گفت: موقعیت راهبردی خداآفرین از جمله نزدیکی به کشور‌های اوراسیا اهمیت احیای این گمرک را مضاعف می‌کند و در گام نخست، ترخیص کالای همراه مسافر افزون بر رونق گمرک خداآفرین، زمینه‌ساز ترغیب تجار و تولید کنندگان هم برای انتخاب این گمرک به عنوان مبدا صادرات خواهد شد.